В съзвучие с подхванатата от антимафиотите у нас национална акция срещу интернет пиратството Министерството на културата (MК) планира от август да стартира собствена кампания в защита на интелектуалната собственост, съобщи зам.-министър Ина Килева по време на международните медийни събития в Албена.
Мотото на кампанията е "Пиратството ограбва", разкри още тя.
За целта ще бъдат заснети тв спотове, които ще се въртят по родните телевизии от август до ноември. Главните герои в тях ще са видни наши интелектуалци и творци, чиито имена засега не се споменават.
Творческата идея ни е дадена безвъзмездно от "Euro RSCG"*, вече има и заделени средства, каза зам.-министърката. Тя съпредседателства работна група за дружествено право към Министерския съвет, към която се отнасят въпросите за интелектуалната собственост.
От министерството са пратили писмо до Съвета за електронни медии (СЕМ) с молба видеоклиповете да не се третират като реклама, защото става дума за обществена кампания. Чрез нея от ведомството се надяват да накарат всички, най-вече младите, да преосмислят отношението си към труда на онези, които даряват таланта и времето си в правенето на някакъв оригинален продукт.
След ноември кампанията ще продължи с разпространяването на билбордове.
Килева добави, че инициативата е насочена срещу пиратството във всички сфери, вкл. в интернет. През януари към министерството се създаде Съвет на интелектуалната собственост, "за да демонстрира политическата воля на държавата за борбата с пиратството и защита на завоеванията на творчеството в България, както и за създаването на нормално функциониращ пазар", обясни тя.
В края на миналия месец на среща с главния прокурор Борис Велчев представители на културното ведомство поискаха да се уеднакви практиката по прилагането на законодателството в областта на интелектуалната собственост и връчиха списък с нарушенията, допускани през последните години срещу интелектуалната собственост и индустриалната собственост като част от нея.
*Министерството на културата има споразумение с рекламната агенция (ЕuroRSCG.com), която освен изработването на творческата концепция, графичния дизайн, ще бъде и консултант по отношение на рекламата и медийното планиране.
В Албена зам.-министър Килева се срещна с генералния директор на агенцията и президент на международните медийни събития "Златен чадър" Стефан Делайе.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!