В исоки екотакси ще бъдат въведени у нас до няколко месеца, за да се ограничи вноса на стари автомобили, пише в челния си материал "Монитор", като цитира зам.-министъра на околната среда и водите Чавдар Георгиев.
Специална група работи по проекта, но размерът на таксите все още не е ясен. 35 хил. стари коли са регистрирани от началото на годината у нас, пише вестникът.
По думите на Георгиев новите по-високи такси са само една от възможните мерки за ограничаване на вноса на прекалено стари коли. Друга например била въвеждането на по-строги изисквания за пускане в движение.
Напливът на стари автомобили и слабият технически контрол по отношение на сигурността могат да станат причина за екологична катастрофа, категоричен е Стоян Желев, председател на Съюза на вносителите на автомобили, който търгува само с нови коли.
Автомобилите, които са по-стари от десет години, са най-големите замърсители и докато Германия и Италия налагат все по-строги екологични норми, България рискува да се превърне в гробище за колите от Европа.
Някой от автомобилите, които се продават в България са толкова стари, че отдавна са спрени от движение в собствените им страни, коментира АФП.
В София задръстванията вече отдавна са станали част от ежедневието на хората. Местата за паркиране са крайно недостатъчни и шофьорите често са принудени да качват колите си по тротоарите, пише още АФП.
Общинските власти планират да усвоят 800 млн. евро, главно пари от европейските фондове, за подобряване на инфраструктурата.
"Труд" и "24 часа" са разтърсени от поредицата смъртоносни катастрофи в страната, отбелязва РФИ. Коментар на "Труд" е озаглавен: "Днес не сте от тях, а утре?".
Смъртта по шосетата у нас отдавна не е новина, а статистика: в повече от 80 хил. сблъсъка между автомобили умират около 1000 души годишно. Обществената чувствителност към този ужасяващ факт се изчерпва с въздишката: "Ох, добре че не съм от тях."
След което шофьорите продължават да карат като пощурели язовци. На пътя обаче прескачаш ли закона, бързаш към смъртта, е тъжната констатация на "Труд".
"Неотменими наказания" е заглавието на коментар в "24 часа". Вестникът призовава за повече разум, но и за роля на държавата - да направи така, че санкциите и наказанията на шофьорите да са неотменими.
Сега у нас законът е строг, но пък катаджиите са сговорчиви. Още едно увеличение на санкциите ще направи полицаите още по-склонни за преговори. А това е наистина пагубно, смята "24 часа".
За "тържеството на безнаказаността" пише и "Дума" в коментар. Много идеи има за намаляване на катастрофите по пътищата, припомня вестникът.
Едни предлагат на всеки стотина метра да има билбордове със снимки на най-жестоките катастрофи. Според други е достатъчно размазаните возила да се оставят за назидание в крайпътните канавки.
Според законотворците пък глобите и останалите санкции трябва да стават все по-строги. Е, терористите по пътищата обаче продължават да си се движат. И да правят катастрофи, посочва изданието.
Те избиват околните, а след това законът не ги лови. Справки за това - колкото щете. И докато е така, хората, които зачитат писаните и неписаните норми на поведение в обществото, са обречени да станат жертви на тържеството на безнаказаността, заключава "Дума".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!