Начинанието е отворено към всички организации и хора, които на доброволни начала желаят да го подкрепят.
Кампанията цели привличане на медиен и обществен интерес и нови редактори към българския клон на свободната електронна енциклопедия Уикипедия.
Кампанията по поуляризиране започва няколко месеца преди българоезичната Уикипедия да навърши четири години от официалния си старт.
Начинанието е първата по-мащабна идея за популяризиране на Уикипедия в България, а идеята идва извън пределите на общността.
Целта на кампанията е амбициозна, но реалистична. Към момента на обявяването й българската версия съ държа над 44 000 статии. Добавят се по около 1000 нови статии на месец.
Въпреки че в името на кампанията присъства емблематичното число 100 000, инициативата няма да спре дотам.
Важна е не бройката, а идеята свободното енциклопедично съдържание, достъпно на български език, да се увеличава.
От значение е не само количеството, но и качеството на публикациите, така че освен създаването на нови статии, кампанията насърчава хората и да подобряват вече съществуващите.
Целта е също в българското общество да се знае повече за енциклопедията, за идеята, която стои зад нея, за движещите я принципи на неутралност, възможност за проверка на информацията, цивилизованост във взаимоотношенията между редакторите, придържане към свободното съдържание.
Кампанията ще протича в няколко посоки: медийни публикации, свързани с Уикипедия, банери, водещи към българската версия, семинари със студенти и университетски преподаватели.
Идеята е да се формира българска общност на знанието, както и незаменим информационен и образователен източник за всеки, който говори български език, се казва в призив на инициаторите.
Сред тях са Нов български университет, изданията на Икономедиа, Gorichka.bg; Mediapool, o-blog.net, Българското училище за политика, CEE Trust, Център за култура и дебат Червената къща, както и доброволци от българските проекти на Уикипедия.
Докато ние се целим в скромното 100 хиляди статии, английската версия на Уикипедия вече публикува своята двумилионна статия. Това е символично важно събитие за най-големия потребителски генериран издателски сайт в света, писа InformationWeek.com.
Уикипедия, шестата най-посещавана мрежа от уеб сайтове в глобален мащаб след Google, Microsoft, Yahoo, Time Warner и eBay, е достъпна на 250 езика.
Общо, версиите на различни езици са публикували над осем млн. материала, информира TechNews.bg.
Откакто проектът за енциклопедия стартира през 2001 г., над 100 000 регистрирани потребители са направили поне по 10 редакции на статии от Уикипедия, според данни на Wikimedia Foundation - нестопанската дарителска организация, която управлява енциклопедията.
Само в английската версия на Уикипедия са се регистрирали 3,4 млн. доброволни писачи.
Немската и френската версии, вторите по големина сайтове, имат всяка по над половин млн. статии. Други десет сайта на различни езици имат по над 100 000 статии.
Уикипедия предлага и версии на по-рядко срещани езици: южноафриканският кхоса и хибридният език есперанто.
Материалите на Уикипедия могат постоянно да се обогатяват, тъй като са базирани на софтуера за групови редакции "wiki".
Проучване на HP Information Dynamics Laboratory от тази година е открило, че най-качествените материали в Уикипедия са тези, които се редактират най-често и от най-голям брой потребители.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!