Ти и ход означава, че скоро Toshiba ще излезе и на корпоративния пазар на харддискове, а също и в SSD сегмента.
Двете компании са сключили предварително споразумение, според условията на което Toshiba ще изкупи търпящия загуби бизнес с хард дискове на Fujitsu, съобщава IDG News Service. През последните няколко месеца HDD операциите на Fujitsu са били в задънена улица, а според някои медии компанията Western Digital също е проявявала интерес към закупуването му.
Стойността на сделката, която трябва да бъде финализирана в периода април - юни засега не се коментира, но са ясни някои други подробности. Като първа стъпка към трансфера например Fujitsu ще обедини HDD операциите си в отделна компания, в която Toshiba ще държи 80% от акциите. Останалите 20% ще се контролират от Fujitsu за известно (засега също неопределено изрично) време, след което се предвижда новосъздадената компания да мине изцяло под владението на Toshiba, информират в официално изявление двете компании.
Както вероятно знаете, Toshiba вече има свой HDD бизнес, който обаче е фокусиран върху малко по-различна от тази на Fujitsu област. Дисковете на Toshiba са предназначени главно за лаптопи, мобилни устройства, потребителска електроника и автомобилна техника, докато тези на Fujitsu са "прицелени" най-вече към корпоративните системи за съхранение - сегмент в който компанията държи около 25% от световния пазар (по оценките на IDC).
С новата си покупка Toshiba засвидетелства намеренията си да навлезе именно на пазара на сървърни и корпоративни storage решения, а сделката означава също, че "японската сила" ще започне да произвежда и solid-state (SSD) устройства.
Последните обаче няма да са изцяло нов за Toshiba сегмент, тъй като компанията е един от водещите световни производители на флаш памет, която, знаете, е в основата на SSD дисковете. Пак според оценките на IDC, това е пазарен сегмент с голям потенциал - през миналата година по света са продадени 10,1 млн. SSD устройства, като предвижданият ръст за следващите няколко години е много голям с прогноза продажбите да достигнат към 89,3 млн. през 2012 г.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!