"И все пак въпреки че бях лош журналист, задавах повече въпроси от вас", отбелязва той.
Така, с непринуден жест и усмивка, Ървин Олаф (ErwinOlaf.com) успя да разчупи скованата атмосфера в залата, където се бяха събрали журналистите за откриването на фотоизложбата му.
Подредена е в Националната галерия за чуждестранно изкуство до 8 ноември.
Някои я определиха като скандална, други - като депресираща и подтискаща.
Слава Богу че се разминава като излъчване от фотографиите си, подхвърли репортерка.
Подобни реакции предизвикваше предимно серията му "Жертви на модата", която също е част от изложбата.
Там моделите са голи, а лицата им са покрити с фирмени хартиени чанти на Джорджо Армани, Калвин Клайн, "Шанел" и др.
Идеята за тази фотосесия била предизвикана от дразнещото робуване на етикетите в модата.
По едно време в Холандия хората много държаха да носят дрехи с определена марка и качество, разказва фотографът и уточнява, че все пак скандали с известните модни къщи не е имало.
Усмивки предизвика отговорът на Ървин на въпроса как би рекламирал страната ни.
Холандецът започна с това, че не познава България, че вижда около себе си много и красиви очи, и завърши: "А освен това си нямате плик с надпис "България!" - и с усмивка показа нахлупване на плик върху главата си, при което някак неизбежна бе асоциацията "Жертви на БГ".
Ървин Олаф се оказа безкрайно симпатичен човек, открит и непринуден.
Единственото нещо, от което се страхува, е смъртта. После добави и насилието.
Твърди, че отдавна не търси скандала с творбите си. Изпраща общи послания, чрез които иска да накара хората да се замислят върху нещата, които правят, и за света, който ги заобикаля.
Изложбата му в Националната галерия за чуждестранни изкуства включва общо четили фотосесии - "Синя кръв" (с емблематичната снимка а ла лейди Дайана), "Жертви на модата", "Зрялост" и "Разделяне" .
Останалото е въпрос на интерпретация.
Ървин Олаф откри своята изложба у нас по покана на списание "1" (Edno.bg) в рамките на т.нар. "европейски проект" на изданието - тематични броеве два пъти годишно, посветени на страната от ЕС.
Логиката на представянето следва председателствата в Евросъюза или заявен интерес на дадена страна към възможността да "гостува" на страниците на списанието (първият брой от проекта е френски).
В началото на седмицата излезе "Холандският брой", който показва "непознатите и привлекателни страни на една богата и щедра към България държава", обясняват редакторите му.
Този брой на "1" е нещо като гид за Страната на лалетата - с най-модерните клубове и ресторанти, най-интересните професии (например мениджър на курсове по флирт), най-предпочитаните места за релакс, най-новите галерии, хотели и музеи.
Включени са интервюта с най-добрите артисти на Холандия, сред които диджеят Миша Клайн, дизайнерът Арнаут Висер, фотографката Риск Хазекамп, солистката на световната вече група ZUCO 103 (Zuco103.com).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!