EuroNCAP подложи на традиционната си проверка безопасността на шест автомобила, като за първи път краштестовете бяха проведени според новите правила на независимата организация, приети в края на миналата година.
Този път EuroNCAP се опита да "счупи" "Ситроен C3 Пиксасо", "Мазда 6", "Мицубиши Лансър", "Субару Импреса", "Тойота Авенсис" и "Тойота iQ".
Само четири от автомобилите получиха максимална оценка от пет звезди. - двете тойоти, маздата и мицубишито. Всички те осигуряват добра защита за хората в купето, но не защитават шията при удар на автомобила отзад (т. нар. камшичен удар) на достатъчно високо ниво.
Тук изключение от обобщението прави "Авенсис", който получи добра оценка и по този показател.
Общият резултат на новия "Авенсис" от 81% подчертава високите нива на активна и пасивна безопасност в гамата на "Тойота".
Въпреки изключително компактните си и практични "градски" размери iQ не прави компромис по отношение на активната и пасивната безопасност, постигайки забележителния общ резултат от 79%.
Всяко iQ е стандартно оборудвано с 9 въздушни възглавници, включително първата в света въздушна възглавница, предпазваща отзад главите на пътниците на задните седалки; антиблокираща спирачна система (ABS), разпределение на спирачното усилие (EBD), стабилизираща програма (VSC), система за контрол на сцеплението (TRC).
"Мазда 6", първият модел на японската компания, който се тества по променената рамка, също постигна завиден резултат.
Присъдената максимална оценка за безопасност е отражение на напредъка, постигнат от компанията ни за хармонизиране на удоволствието от шофирането с безопасната и екологичносъобразна работа на автомобила, коментира Сеита Канаи, главен изпълнителен директор на Отдела за изследователска и развойна дейност.
При новите методи при изготвянето на цялостната оценка, която отново е пет звезди, експертите от организацията ще отчитат не само резултатите от краштестовете в основните категории (безопасност на възрастни пътници и деца и отделно тази на пешеходците), но и резултатите за защита на пътниците от камшичен удар.
Освен това има и нов показател, отчитащ резултатите от работата на системите по активна безопасност, които предотвратяват катастрофата или понижават последствията й.
Това означава, че без стабилизираща система ESC в базовото обзавеждане (поне в 85% от автомобилите в гамата на всички пазари) автомобилът няма шансове да получи висока оценка.
Обзавеждане от типа на ограничител на скоростта със звукова сигнализация, както и сигнализация за коланите за безопасност също се отчитат като положителни точки при цялостното оценяване на безопасността.
Крайният резултат, определящ количеството звезди, ще бъде общ, по-рано звездите се слагаха за всяка отделна категория.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!