Като режисьор Гибсън (вж. филмография) е носител на "Оскар" за шотландския епос "Смело сърце" (1995 г.), на финала на който героят му намира сили да изкрещи "FREEEEE-DOM!!" (Свобода), докато палачът бавно и методично разчленява тялото му, припомня авторът и заключава: "Дори ако започне като миролюбец, Лудия Мел завършва като жесток отмъстител", пише обаче гореспоменатият рецензент.
Подобни нападки към Гибсън отправи и италианският кинорежисьор Франко Дзефирели ("Калас завинаги"), който последно преди него е екранизирал живота на Христос с "Исус от Назарет" от 1977 г. по сценарий на Антъни Бърджес.
"Казаха ми, че макар в Америка да има забрана за малолетни, майките искат децата им да видят този филм и да си дадат сметка през какви страдания е минал Христос, за да ни спаси", писа Дзефирели в италианския всекидневник "Кориере дела сера". Според него обаче от "Страстите Христови" наистина можело да се направи извод, че кръвта на Исус е пролята заради евреите.
Започнах да се тревожа още щом научих, че Гибсън ще прави филм на тази тема, споделя италианският режисьор ветеран, като разказва собствените си преживявания в компанията на американската екшънзвезда и заключава, че той е вманиачен на тема страдания и кръв. Двамата работили заедно по "Хамлет" през 1991 г., където американският актьор изпълнява една от главните роли.
По повод сцената със смъртта на Полоний в "Хамлет" Гибсън дори разказал, че за да се разтовари, отива сам да коли телетата във фермата си и досега е убил доста. После започнал да дава съвети на актьора Иън Холм как героят му да умре по-правдоподобно.
Междувременно критикът от Slate.com не спестява критиките и към българския актьор Христо Шопов, който изпълнява ролята на Пилат Понтийски. Според историците той е жесток владетел, отговорен за разпъването на кръст на хиляди хора, за да запази властта си, а във филма е изобразен като благ и състрадателен човек, чиято съпруга (Клаудия Джерини) демонстрира приятелското си отношение към майката на Исус (Мая Моргенщерн) и Мария Магдалена (Моника Белучи), недоволства Дейвид Еделщайн. Според него Пилат се шокирал от бруталността на евреите, а докато бърчел чело в борба с нежната си съвест, те се навеждали към камерата и съскали през прогнилите си зъби...
"Може да ви звучи като филм на "Монти Пайтън", но всъщност е 126-минутно "Исуско масово клане" (по аналогия с "Тексаското масово клане с дърворезачка", известния хорърфилм - бел.ред.). Какво общо с християнството има това разширено упражнение по садомазохизъм?", пита се авторът на рецензията в заключение.
По-рано стана известно, че в САЩ смятат да се възползват от касовия успех на "Страстите Христови" и пускат отново по екраните класическата пародия на "Монти Пайтън" "Животът на Брайън", която излезе преди 25 години. Дистрибуторите обясняват, че се надяват лентата на британската комедийна трупа "да послужи като противоотрова на цялата истерия по филма на Мел". Затова повторното пускане на "Животът на Брайън" се рекламира, като на зрителите се предлага да избират: "Мел или Монти".
Филмът на "Монти Пайтън" бе завършен благодарение на бившия музикант от "Бийтълс" Джордж Харисън, който подкрепи финансово проекта след като "И Ем Ай филм" се отказаха поради противоречивата му тематика.