В инаги ни е било интересно какъв точно е потребителят на "от кутюр" модата (от фр. haute couture - висша мода). Кои са тези жени, които дават по 50 хил. евро и повече само за една рокля, която много често не обличат никога през живота си.
Интересно ни е с какъв точно бюджет отиват в Париж, с колко точно асистенти пътуват, колко точно хора се грижат за гардероба им по време на тези пътувания.
Интересно ни е дали пътуват с личен фризьор, гримьор и маникюрист. И тези жени, ако ги попиташ какво са правили например в понеделник, сигурно ти отговорят: "Пазарувах висша мода в Париж", пише ViewSofia.
Информационната агенция Ройтерс е проучила какви точно са клиентите на този клас и е изготвила профил на тези 500 жени в света.
"Понякога се изненадвам как жените се вманиачават по тези специално изработени облекла. Говори се, че светът е в икономическа криза, но тези стотици жени не се спират пред нищо. Онзи ден бях в ателието на "Диор" (Dior) и имаше пет дами, които купуваха по две-три рокли" споделя клиентка на "Диор от кутюр"" от Йордания.
На въпроса защо хората купуват "от кутюр" друга клиентка на "Диор от кутюр" отговаря: "Когато искаш нещо ексклузивно, ти трябва да си купиш "от кутюр". Дъщеря ми ще се омъжва и искам роклята й да бъде направена специално за нея. Същото се отнася и за мен и сестрите й. Искаме моментът да бъде много специален, а специалното облекло ще допринесе за това."
Ако приемем, че една рокля струва 50 хил. евро, това означава, че роклите и на четирите (булката, майката и двете сестри) излизат поне 200 хил. евро. Което си е доста висок бюджет за облекло за сватбено парти. Особено по време на криза.
Трудно е да разберем страстта по висшата мода, освен ако не разполагаме с неизчерпаеми средства. Защото определено трябва да имаш много сериозна сума пари в банковата си сметка, за да си позволиш без проблем да си купуваш купища дрехи, при положение че само една рокля струва повече от една хубава кола.
"Тези жени имат неизчерпаеми суми. Голяма част от тях са принцеси и дъщери на богати шейхове от Близкия изток. Това са жени и момичета, които не знаят точно с колко пари разполагат. Те никога не са се сблъсквали с реалния свят.
Голяма част от времето си прекарват в дворците на съпрузите и родителите си, а друга част от времето си - в пътувания с частните си самолети и яхти, престой в най-луксозните хотели в света и пазаруване на диаманти и платинени бижута.
Те се забавляват, като пазаруват висша мода. Това са момичета, които не осъзнават стойността на парите и за тях 50 хил. евро за една рокля или 4000 евро за едно сако са си съвсем обозрими суми.
Много от тях дори не знаят колко точно струват дрехите им. За тези дребни сметки се грижат наетите за това хора", споделя един авторите на проучването.
В днешно време голяма част от потребителите на този уникален луксозен моден сегмент са младите жени от Близкия изток и Обединените арабски емирства (ОАЕ).
Точно и за това през последните няколко години висшата мода стана все по-силно декорирана. Дизайнерите обогатяват моделите си с много камъни и други елементи, напомнящи пищните традиции на Близкия изток. Един добър начин да балансират между модерния европейски свят и арабската консервативност.
След шоуто всичко свършва. Момичетата се прибират с още пет куфара, препълнени с милиони, обърнати в коприна и кристали, влизат в домовете си с дръжки от чисто злато и животът им поема онзи спокоен ритъм.
След шоуто и роклите е вечерята с хайвер, трюфели и 100-годишно шампанско - и трепетно очакване на следващия сезон.
Криза? О, не! На широкоскроения Париж не влияят никакви обществени фактори. Типично а ла "от кутюр".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!