Мк ката MZ едва ли се нуждае от представяне точно пред българската публика. Спомените от успешното социалистическо минало на източногерманската компания все още са живи в съзнанието на нашенеца. Самата истина обаче е, че през последните няколко години тевтонците демонстрират все по-голямо самочувствие, при това не без липса на основание. Двуколесните на саксонския концерн се отличават от останалата конкуренция не само с приличната си цена, а и с доброто качество, което върви в комплект с нея. По време на тазгодишното изложение за двуколесни в Мюнхен пък германците извадиха на показ гордостта на фирмата - MZ 1000 S.
Дебютът на пистовата резачка се състоя още преди две години, отново в Баварската столица, но никой тогава на предполагаше, че амбициозният концепт на саксонците ще успее да се превърне в нещо повече от демонстрация на сила. Сега обаче скептиците ще трябва да замълчат, тъй като само преди месец MZ отпразнува влизането на 1000 S в серийно производство, като първите екземпляри ще се появят на пазара само след няколко месеца.
Германците ще атакуват с нестандартни технически решения
Така например двуколесната хала на MZ ще бъде оборудвана с двуцилиндров агрегат, който значително ще се отличава от себеподобните си, монтирани от конкуренцията. Докато напоследък японските и италианските специалисти залагат на V-образната класика, конструкторите от MZ са монтирали при своя любимец редови двигател, като двата цилиндъра са наклонени напред под ъгъл от 40 градуса. Иначе разпределителните валове са два, горноразположени и задвижвани от верига. Четирите клапана на цилиндър и системата за директно впръскване на горивото определено покриват изискванията на конструкторите. В крайна сметка германското двуколесно ще разполага с мощност от 115 конски сили. Рамката на мотора е изработена от хром-молибденова сплав, като създателите на резачката определно смятат, че към момента това е едно от най-удачните решения. Опред пък се гласува доверие на Upside-down-вилка, която гарантира маневреността на атлета.
При сериозните изпитания, които налагат на 1000 S, се вижда, че саксонецът определено е в състояние да се справи с тежките предизвикателства пред всеки пистов мотоциклет.
Тежащото едва 200 килограма двуколесно ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.7 секунди, което няма начин да не се понрави на бъдещите му собственици. Максималната скорост на серийното возило пък ще бъде около 250 км/ч, което слага край на мита, че мотоциклетите MZ са предназначени само за начинаещи и улегнали вече от годините "момчета".
Освен всичко друго като магнит за клиентите трябва да служи и цената на двуколесният красавец. Почитателите на тевтонската гордост ще могат да се превърнат в негови собственици само срещу 12 500 евро, което е изключително атрактивно предложение за мотор от подобен клас. Така че, ако ви се намират малко излишни пари, пригответе се да ги инвестирате в началото на следващата година, за да бъдете едни от първите, които ще разполагате с класически пистов мотоциклет за малко пари...
Тевтонска гордост (Мотоакценти)
Марката MZ едва ли се нуждае от представяне точно пред българската публика. Спомените от успешното социалистическо минало на източногерманската компания все още са живи в съзнанието на нашенеца. Самата истина обаче е, че през последните няколко години тевтонците демонстрират все по-голямо самочувствие, при това не без липса на основание.
8 ноември 2002, 15:21
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!