О т известно време насам е тенденция в британските сериали да присъства хумора, което бележи нов етап в тяхното развитие. Такъв е случаят с "Footballer's wives", който започна петия си сезон.
Историята на поредицата се върти около измислен футболен клуб. Главни герои са футболистите от отбора, техните треньори и съпруги.
Жените на футболистите са пародирани. Те са руси, със загар, със силикон, жени, които с размах харчат парите на мъжете си.
Клишетата не свършват дотук. Самите играчи са с латински черти и дълги тъмни къдрици, а треньорите - чужденци.
Прототипи на героите са всички по-големи футболни звезди и хората около тях.
Клишетата имат силно присъствие и в телевизионните сериали в Германия, които понякога граничат с карикатурата.
Във Федералната република има сериозни демографски проблеми и затова в тв сериалите семействата с деца почти са изчезнали.
Раждаемостта в Германия е сред най-ниските в Европа - на една жена се падат по 1,3 деца.
Броят на ражданията в сериалите е още по-нисък - 0,29 деца на жена.
Така специалисти са изчислили статистиката при полицейските телевизионни поредици. За останалите игрални филми делът е 0,48.
По правило героините на малкия екран не искат деца, а традиционните семейства почти отсъстват, сочат данни от проучване на фондация "Адолф Грим" .
Ирмела Хановер е съавтор на изследването. Тя споделя:
"На сценаристите понякога им липсва въображение. Те смятат, че история, която се развива в нормално семейство, няма да интересува никого. Затова предпочитат разведени персонажи, сама жена, която открива голямата любов. Няма деца.
Освен това трудно се съчетават семейство и работа. Много от самите сценаристи живеят без деца и често се вдъхновяват от собственото си обкръжение, от опита си и в крайна сметка представят клишета.
Мисля, че трябва да правят повече проучвания. Защото в реалността семействата живеят различно."
Авторите на изследването изгледали 500 часа филми. Те са стигнали до извода, че все пак
телевизията отговаря на нуждите на зрителя, който се идентифицира с героите от малкия екран.
Вярно обаче, че тя много влияе върху хората и има опасност германците да свикнат с клишето двойките без деца.
Какво е бъдещето на жената, която е представяна като преуспяла дама с кариера, в чийто живот често няма място и за мъж, да не говорим за деца, се питат експертите.
Ако клишетата се наложат, ще има фатални последици за обществото, твърдят от "Адолф Грим".
За да отговори на вкуса на масовия зрител, Нова телевизия започна да излъчването на серии на първия български сапунен сериал "Хотел България".
От творческия екип първоначално мислели да кръстят филма "Любов и болка", но по-късно размислили. Сериалът даде възможност на млади и непознати актьори да намерят поле за изява.
По примера на известния американски сериал "Приятели", където се появява Брад Пит, като епизодични герои в "Хотел България" се вместиха също известни личности.
Идеята за оригиналност обаче не надхвърли възможностите на жанра, нито пък се отклони от формулата на сапунките - любов, омраза, съперничество, отмъщение и вечните семейни вражди.
Актуалното в сериала бе, че драмите се развиват по време на промените в България.
Първото по рода си начинание у нас не предизвика очаквания интерес и от телевизията се отказаха да произвеждат още серии.
Първият сезон на сериала от септември до декември 2004 г. бе и последен, а и българските зрители вече познаваха няколко добри хотелски сериала - немският "Хотел Парадайз" и американският "Хавайски бряг".
Следващият проект, който замести "Хотел България" бе "Морска сол" на Магърдич Халваджиян, който трябваше да бъде български вариант на "Приятели".
Повечето зрителски мнения го определиха като преиграване и изобилстващ от плоски шеги.
Хибрид се оказа проектът, с който Би Ти Ви се гордее - "Тя и Той", сега излъчван по Fox life. Сериалът събра доста зрители. Някои го намериха забавен.
Самите епизоди, основаващи се на вица, трябва да предизвикват смях като в "Бар наздраве", но замислените като шеговити сцени често се случват доста скучновато.
Причината е, че сценарият е канадски и е твърде повърхностно адаптиран към българските зрители.
В една от сцените героите са на екскурзия в Копривщица и Тя стои на малкия площад, търсейки на карта общината, която се намират точно срещу нея. После пък Тя се впуска възторжено като чужденка да разглежда ръчно изработените плетива, които се продават в града.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!