С амолетът "Елса" (Elsa, акроним от Engin leger de surveillance aerienne - Лека машина за въздушно наблюдение), с който се провеждат експерименти от февруари тази година, може да лети без прекъсване близо 45 минути с максимална скорост от 70 км/ч. Оборудван с една камера, той тежи едва 1,2 килограма, а разстоянието между крилата му е 1,5 метра.
Маршрутът на самолета се програмира дистанционно, като командите се предават чрез радиовръзка. "Елса" предава кадри в реално време, което позволява да бъдат следени, както денем, така и нощем, групи хора в квартали, на стадиони или в гранични зони.
Служител на италианската полиция разказа, че колегите му в Милано имат един безпилотен самолет, който е много полезен при охраната на футболни срещи и на границите. Предимствата са тактически, но и икономически, отбеляза той.
Един самолет "Елса" струва около 35 хиляди евро, а един час във въздуха на хеликоптер излиза няколко хиляди евро.
Представител на британската полиция посочи като други недостатъци на използването на хеликоптери, до което често прибягват органите на реда във Великобритания, предизвикването на раздразнение у населението и събирането на тълпи. За разлика от хеликоптерите, безпилотните самолети са безшумни, похвали ги той.
Каква ще е реакцията на общественото мнение във Франция на използването на безпилотни самолети от полицията остава неясно, отбелязва Франс прес. Политици разкритикуваха прибягването според тях до прекомерно наблюдение.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!