С кариерата си, продължила повече от 50 години, той бе един от най-влиятелните сред колегите си, като разчупи правилата, наложени от предшественика му Анри Картие-Бресон, коментира светското сп. "Хелоу".
Френският фотограф също си отиде на преклонна възраст неотдавна, а черната серия започна в началото на тази година с кончината на Хелмут Нютън.
Ейвдън бе известен най-вече с черно-белите си портрети, като поставяше обектите си на бял фон и правеше така, че да станат видими дори най-малките бръчици по кожата - дори тя да е на фотомодел.
Навремето прилагането на тази техника спрямо известни личности се е смятало за шокиращо.
Портретът на херцога и херцогинята на Уиндзор през 1957 г. разгневява монархистите, а книгата му "Nothing Personal" (Нищо лично) бе критикувана, че показва звездите като изроди и чудовища, припомня "Хелоу".
Сред престижните издания, за които е работил, са списанията "Ню Йоркър" (NewYorker.com), "Харпърс базар" и "Вог".
През 2002 г. вестник "Ню Йорк таймс" го нарече "най-известният фотограф на света", но още през далечната 1958 г. сп. "Popular Photography" го поставя в Топ 10.
Последните му "модели" тази година бяха режисьорът Майкъл Мур, кандидат-президентът на САЩ Джон Кери и съпругата му Тереза Хайнц-Кери, генералният секретар на ООН Кофи Анан.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!