Р ъст от 30 до 50% на приходите от реклама очакват през тази година големите онлайн медии у нас.
В последните месеци на 2008 г. се е наблюдавало намаление на приходите, но пък рекламодателите в интернет са се активизирали в началото на 2009 г.
По време на дискусия "Интернет - въпроси и отговори", организирана от агенцията за проучване на аудиторията в интернет "Нилсън Онлайн" (Niеlsen online) и софтуерната компания Netage, бе посочено, че световната финансова криза е довела до свиване на разходите за реклама, но в България тя ще доведе не до спад, а по-скоро до известно забавяне на годишния ръст на онлайн рекламата.
Според неофициални данни за миналата година приходите от онлайн реклама са 18 млн. лв., което специалисти изчисляват като приблизително 80% ръст спрямо 2007 г.
Виктор Пенев, изпълнителен директор на "Нетинфо", смята, че в средата на тази година ситуацията ще се промени към по-добро.
По думите му ръст има в performance рекламата, display (банерна) рекламата вече си изживява времето и на пазара ще навлязат нови по-ефективни и нестандартни формати на реклама.
В интернет в България имаме около три млн. души, очевидно подценени като използване, каза Владимир Жеглов от "Дир.бг" - за тези три млн. се отделят едва 3% от общите разходи за реклама.
Жеглов цитира данни на Zenith Optimedia, според които рекламните дялове на интернет и телевизия са 3,41% за интернет и 64% за телевизия. Zenith Optimedia прогзонира, че през 2010 г. Делът на интернет ще бъде 7%, на телевизията - 63%. През октомври обаче тази прогноза за интернет е била коригирана на 5%.
Според Виктор Пенев обаче още през 2009 г. делът на интернет може да достигне 6% от общия медиен рекламен микс.
Интернет вече става масова медия и може да се конкурира с телевизията, обобщи той.
Евгени Блажев от Webground Media Group очаква през 2009 г. да се промени профилът на интернет потребителите.
Посетителите в мрежата ще стават все по-възрастни, тъй като повечето млади хора вече са онлайн, допълни Блажев. Според него 2009 г. ще бъде годината на онлайн съдържанието.
Много от традиционните медии ще обърнат по-голямо внимание на генерирането на интернет съдържание, смята Владимир Петков от "Икономедиа".
"Медиите трябва да се фокусират повече върху потребителите. Това ще доведе до по-голяма аудитория и по-щастливи рекламодатели", смята мениджърът на медия агенцията Zed digital Cybermark Иван Иванов.
Маргарита Боева от "Nielsen online" съобщи, че тази година ще стартира инструмент за измерване ефективността на онлайн рекламни кампании.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!