99,955 млн. евро е стойността на договора за изграждане на Дунав мост 2 между градовете Видин и Калафат.
Споразумението бе подписано от зам.-министърката на транспорта Весела Господинова и ръководителя на испанската фирма Еф Си Си (FCC.es), спечелила търга, съобщи БГНЕС.
6,343 млн. евро е стойността на договора за независим надзор на строителството и контрола по проектирането на моста. Документът бе подписан от зам.-министър Господинова и президента на френско-британския консорциум "Инжероп" Кристиян Деларж.
Общата продължителност на двата договора е 51 месеца,
което включва 38 месеца проектиране и строителство и 12 месеца отстраняване на дефектите.
Мостът ще е дълъг 1971 м с по две пътни линии във всяка посока и единична железопътна линия. Предвиден е пешеходен тротоар и велосипедна алея.
Предстои подписването на двата договора на прилежащата инфраструктура на моста Видин-Калафат.
Надяваме се, че през 2010 г.
ще можем да се поздравим с готовия втори мост между България и Румъния, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
Той изтъкна, че подписаното днес споразумение е много сериозен знак за България и отчита перфектната и прозрачна процедура за избор на изпълнител и надзор за втория мост над река Дунав.
Транспортният министър наблегна на факта, че това ще е първия българския проект, който ще се изпълнява със средства на кохезионен фонд на ЕС и подчерта, че добрият вариант за България при изграждането на моста е да се търсят партньорства с чужди фирми изпълнители, а не да се работи с подизпълнители.
Очакваме, че след 5-месечно проектиране ще започне строителството на моста, каза Мутафчиев.
В края на юни се очаква да бъдат подписани и договорите за изграждане на прилежащата инфраструктура на Дунав мост 2, допълни министърът.
По думите на Мутафчиев спорът с община Видин за това, че ще се забави процедурата по отчуждаване на терените, не се отнася до днешния договор за строителството на моста, а за прилежащата инфраструктура. За нея срокът на строителството е 24 месеца.
Регионалният мениджър на Еф Си Си Игнасио Руис Лареа каза, че заради вида на сключения договор фирмата трябва много да внимава по отношение на разходите, тъй като отговаря за поддържането на подписаната цена.
Ако в бъдеще се появят някакви непредвидени разходи, тези обстоятелства са регламентирани в така наречената "жълта" книга на ФИДИК от 1999 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!