П рез следващите две години веригата за бързооборотни стоки "Пикадили" трябва да има 20 нови магазина, а до четири години да заеме водещата позиция на пазара на модерната търговия у нас.
Това е стратегическата цел на новия мажоритарен собственик - сръбския холдинг "Делта", който обяви придобиването на 85% от компанията "Пикадили" АД и така реализира първия си проект в България.
"Делта" е собственост на небезизвестния сръбски гражданин Мирослав Мишкович, който е сред най-богатите бизнесмени в Сърбия.
Останалите 15% остават на българските създатели на веригата. Планираната инвестиция в отварянето на нови магазини до 2009 г. е 70 млн. евро. Цената на сделката не беше обявена.
Придобиването на собственост в "Пикадили" е част от стратегията ни да развиваме дейността си в региона, като целта ни е да станем най-голямата търговска верига както в България, така и в останалите страни в Югоизточна Европа, каза Драган Филипович, който е изпълнителен директор на компанията "Делта макси", част от сръбския холдинг.
Подобна сделка има редица позитиви и за двете страни, каза пък изпълнителният директор на "Пикадили" Стефан Косев.
През тази година очакваният оборот на "Пикадили", която има седем магазина във Варна и още четири в София, Бургас и Велико Търново, е 110 млн. евро. Това ще е ръст от 40 на сто в сравнение с миналата година, съобщи Стефан Косев.
По думите му до четири години оборотът трябва да стане поне четири-пет пъти по-голям.
Планирано е новите собственици да запазят формата, марката и стратегията на "Пикадили". Марката е достатъчно известна и наложена на пазара и затова няма смисъл да я променяме, обясни Филипович.
На по-късен етап не е изключено компанията да навлезе на пазара и със своята марка, която налага в Сърбия - "Делта макси". Предвидено е също така в магазините на "Пикадили" да започнат да се предлагат продукти, които в момента се продават в обектите на "Делта" в Сърбия.
Новият търговски канал ще позволи на качествени продукти, произведени в двете страни, да намерят мястото си в нашите вериги, каза Филипович.
Сръбският холдинг планира да се развива на българския пазар с други формати магазини, различни от супермаркетите. Компанията има намерение да отвори верига от малки магазини и хипермаркети.
"Делта" ще изгражда хипермаркетите си на зелено. За развитието на малките магазини не е изключено да придобие друг от играчите на българския пазар, казаха от компанията.
Освен към търговията на дребно сръбският гигант се е насочил и към други два сектора - недвижимите имоти и производството на храни, каза Филипович.
В тези две дейности "Делта" е водеща на сръбския пазар и иска да развива и в другите страни. Един от вариантите е да навлезем на българския пазар с придобиването на местен играч, коментира Филипович.
Холдингът "Делта" очаква през тази година да има оборот от 1.6 млрд. евро, докато през миналата година продажбите са били 1.4 млрд. евро. Холдингът се състои от пет основни компании - "Делта М груп" - производство и търговия на храни, земеделие, дистрибуция и финансови услуги; "Делта спорт груп" - основно търговия на спортни стоки и облекла; "Делта Женерали иншурънс" - застрахователна компания; "Делта МС груп" и "Делта стар".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!