И�з �за, малък испански остров в Средиземно море, е екзотично местенце, където властват топлите летни дни и прохладните вечери, изпълнени с любов, красиви хора и хубава музика. Ибиза е един оазис от дневни и нощни клубове, където можеш едновременно да се насладиш на динамика, прекарасна гледка и в същото време да пренесеш съзнанието си отвъд границите на материалното. Не е нужно обаче да ходите чак до там. Подобна тръпка може да се изпита и при шофирането на новия Seat Ibiza - автомобил, впечатляващ с италиански дизайн и немска прецизност.

Екстериор
Въпреки че новата Ibiza е построена върху платформата на VW Polo, която за първи път бе въведена в експлоатация с модела Skoda Fabia, "испанецът" изглежда съвсем различно. Това се дължи на факта, че малкият Seat е пипнат от дизайнерския гений Валтер Да Силва. Италианецът, който преди да постъпи на работа в Seat вдъхна живот на хитовите модели на Alfa-Romeo - 156, 166 и 147, се нагърби със задачата да наложи излъчване на топлота и страст върху "сухата" техническа база на Volkswagen. Основните промени засягат радиаторната решетка, която е уголемена, а стилната є линия се слива с тази на предните светлини. Спортната осанка се подсилва и от обтекаемата форма на предния капак, както и от цялостната аеродинамична визия. Благодарение на новата си "обвивка", освен че изглежда по-екстравагантно, Ibiza е с намален коефициент на въздушно съпротивление (Cx=0.31). Стоповете са разположени хоризонтално и сравнително високо, като по този начин се получава оптична измама за по-широко и едновременно по-ниско купе. Като цяло малкия Seat прилича много повече на Alfa-Romeo, отколкото на който и да е от моделите на Audi, VW и Skoda. Това е разбираемо предвид миналото на дизайнера и е само в плюс за испанския филиал на концерна Volkswagen.

Интериор

Салонът на Ibiza също се различава доста от останалата продукция на концерна. В арматурното табло отново са загатнати чертите на Alfa. Пластмасата, от която е изработено, е малко груба и е в разрез цялостния стилен облик на интериора. Приборите са информативни и удобни за навигация. Седалките са удобни, но този път типично по немски - твърди. Единственият им недостатък е слабо развитата странична поддръжка, факт, дължащ се на сравнително малките бордове на креслата. При най-ниското ниво на оборудване отсъства регулирането на шофьорската седалка по височина. Интерес представлява триспицовият волан, който е ергнономичен и снабден с необходимите регулировки. Странна е и формата на отворите за въздух. Те са сферични, което позволява лесна и бърза настройка във всички посоки. Отзад мястото за пасажери не предлага кой знае какъв комфорт, но е прилично за автомобил от този клас. Багажникът също е малък, но това е градски автомобил, а не семеен седан.

Двигател. Динамични и ходови характеристики

Моделът се предлага с три бензинови и три дизелови двигателя с директно впръскване на горивото. За тема на материала се спряхме на версията 1.4 16V с мощност 75 к.с. и най- ниско ниво на оборудване Stella. Това е един добър вариант относно икономичност, динамика и крайна цена и е лесно съпоставим с алтернативите в класа.

1.4-литровият агрегат предлага доста прилична динамика. Звукът му на високи обороти наподобява този на високооборотна шевна машина, но хубавото е, че не дразни. Ускорението и разходът на гориво са много добри за автомобил от този клас. Петстепенната, механична скоростна кутия пасва перфектно на 16-клапановия мотор. Предавателните є числа са добре подбрани, което в случая е определящо за добрата еластичност на агрегата. Като цяло двигателят е здрав, надежден и лесен за поддръжка. Окачването е доста твърдо, което е още един от малкото минуси при Ibiza и е недостатък присъщ и на VW Polo. Това е в следствие от общата платформа.

Безопасност и базово оборудване

Стандартните "екстри" при новия Seat Ibiza са подбрани много добре, а цялостното оборудване е доста по-богато от повечето алтернативи. Някои от опциите допринасят за отличната пасивна безопасност. Освен това поцинкованото купе е с лазерни заварки между покрива и страничните панели. Новата технология за свързване на ламарините прави колата здрава и изключително надеждна. Спирачките са ефективни, не са оборудвани с ABS, но по желание на клиента и естествено срещу допълнително заплащане, на автомобила може да бъде монтирана антиблокираща система.

Цена

Тя не е от най-ниските за возило от този клас, но предвид богатото базово оборудване, интересния дизайн и прецизната изработка автомобилът определено заслужава внимание. Ако желаете чрез автомобила си да се докоснете до горещите средиземноморски страсти, усетете силата с новия Seat Ibiza.
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Тежка загуба изпрати Златните на нови елиминации в Кухнята на Ада

Тежка загуба изпрати Златните на нови елиминации в Кухнята на Ада

Любопитно Преди 1 час

Сините ще се включат в пореден наказателен мастърклас утре вечер

Генералният секретар на ООН отхвърли нов израелски план

Генералният секретар на ООН отхвърли нов израелски план

Свят Преди 1 час

Никаква помощ не е доставяна на над двумилионното население на палестинския анклав от 2 март насам

САЩ вдигат митата за Китай до 104%

САЩ вдигат митата за Китай до 104%

Свят Преди 3 часа

Митата ще влязат в сила от утре

Зов за помощ: Младият писател Иво Христов отново води тежка битка за живота си

Зов за помощ: Младият писател Иво Христов отново води тежка битка за живота си

България Преди 4 часа

През последния месец състоянието му рязко се влошава заради тумор в гръбначния мозък

Столична община: Въвличането на прокуратурата е напълно излишно

Столична община: Въвличането на прокуратурата е напълно излишно

България Преди 4 часа

Хекимян съобщи на брифинг, че ще подаде сигнал до прокуратурата

Десетки загинали и ранени в нощен клуб в Санто Доминго

Десетки загинали и ранени в нощен клуб в Санто Доминго

Свят Преди 5 часа

Причината за рухването на покрива засега не е известна

Жена е в тежко състояние след пожар във Варна

Жена е в тежко състояние след пожар във Варна

България Преди 5 часа

Работи се по изясняване на причините, довели до избухването на огъня

Шефът на АПИ: 35% от камионите минават с превишена скорост

Шефът на АПИ: 35% от камионите минават с превишена скорост

България Преди 6 часа

Някои са карали със 140 км/ч, заяви инж. Йордан Вълчев

Делян Пеевски се срещна с кмета на Лозница Севгин Шукри

Делян Пеевски се срещна с кмета на Лозница Севгин Шукри

България Преди 7 часа

На срещата е обсъдена реализацията на стратегията за ново начало на региона

Малко дете оцеля след падане от петия етаж във Виена

Малко дете оцеля след падане от петия етаж във Виена

Свят Преди 8 часа

Детето е паднало върху дървена маса

Зеленски: Украйна плени китайци, биещи се за Русия

Зеленски: Украйна плени китайци, биещи се за Русия

Свят Преди 8 часа

Зеленски: Разполагаме с документите на тези пленници

Сарафов с писмо за депутатските имунитети

Сарафов с писмо за депутатските имунитети

България Преди 8 часа

Сарафов очаква Народното събрание да предостави на прокуратурата информация за предприетите действия

Какво уби Тутанкамон? Нови ДНК анализи разкриват причината за смъртта му

Какво уби Тутанкамон? Нови ДНК анализи разкриват причината за смъртта му

Любопитно Преди 8 часа

Тутанкамон управлява Египет едва девет години и умира на около 18-годишна възраст

Титаник

Нови подробности за последните часове на „Титаник“

Свят Преди 8 часа

Човешката трагедия на Титаник все още е много видима. Личните вещи на пасажерите на кораба са разпръснати по морското дъно

Младеж без книжка прави дрифтове в София

Младеж без книжка прави дрифтове в София

България Преди 8 часа

Мъжът се е явил в полицията, където е установено, че именно той е извършителят

"Спаси София": Системата за трафика е "пробита"

"Спаси София": Системата за трафика е "пробита"

България Преди 8 часа

Бонев: Тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис