Из за, малък испански остров в Средиземно море, е екзотично местенце, където властват топлите летни дни и прохладните вечери, изпълнени с любов, красиви хора и хубава музика. Ибиза е един оазис от дневни и нощни клубове, където можеш едновременно да се насладиш на динамика, прекарасна гледка и в същото време да пренесеш съзнанието си отвъд границите на материалното. Не е нужно обаче да ходите чак до там. Подобна тръпка може да се изпита и при шофирането на новия Seat Ibiza - автомобил, впечатляващ с италиански дизайн и немска прецизност.
Екстериор
Въпреки че новата Ibiza е построена върху платформата на VW Polo, която за първи път бе въведена в експлоатация с модела Skoda Fabia, "испанецът" изглежда съвсем различно. Това се дължи на факта, че малкият Seat е пипнат от дизайнерския гений Валтер Да Силва. Италианецът, който преди да постъпи на работа в Seat вдъхна живот на хитовите модели на Alfa-Romeo - 156, 166 и 147, се нагърби със задачата да наложи излъчване на топлота и страст върху "сухата" техническа база на Volkswagen. Основните промени засягат радиаторната решетка, която е уголемена, а стилната є линия се слива с тази на предните светлини. Спортната осанка се подсилва и от обтекаемата форма на предния капак, както и от цялостната аеродинамична визия. Благодарение на новата си "обвивка", освен че изглежда по-екстравагантно, Ibiza е с намален коефициент на въздушно съпротивление (Cx=0.31). Стоповете са разположени хоризонтално и сравнително високо, като по този начин се получава оптична измама за по-широко и едновременно по-ниско купе. Като цяло малкия Seat прилича много повече на Alfa-Romeo, отколкото на който и да е от моделите на Audi, VW и Skoda. Това е разбираемо предвид миналото на дизайнера и е само в плюс за испанския филиал на концерна Volkswagen.
Интериор
Салонът на Ibiza също се различава доста от останалата продукция на концерна. В арматурното табло отново са загатнати чертите на Alfa. Пластмасата, от която е изработено, е малко груба и е в разрез цялостния стилен облик на интериора. Приборите са информативни и удобни за навигация. Седалките са удобни, но този път типично по немски - твърди. Единственият им недостатък е слабо развитата странична поддръжка, факт, дължащ се на сравнително малките бордове на креслата. При най-ниското ниво на оборудване отсъства регулирането на шофьорската седалка по височина. Интерес представлява триспицовият волан, който е ергнономичен и снабден с необходимите регулировки. Странна е и формата на отворите за въздух. Те са сферични, което позволява лесна и бърза настройка във всички посоки. Отзад мястото за пасажери не предлага кой знае какъв комфорт, но е прилично за автомобил от този клас. Багажникът също е малък, но това е градски автомобил, а не семеен седан.
Двигател. Динамични и ходови характеристики
Моделът се предлага с три бензинови и три дизелови двигателя с директно впръскване на горивото. За тема на материала се спряхме на версията 1.4 16V с мощност 75 к.с. и най- ниско ниво на оборудване Stella. Това е един добър вариант относно икономичност, динамика и крайна цена и е лесно съпоставим с алтернативите в класа.
1.4-литровият агрегат предлага доста прилична динамика. Звукът му на високи обороти наподобява този на високооборотна шевна машина, но хубавото е, че не дразни. Ускорението и разходът на гориво са много добри за автомобил от този клас. Петстепенната, механична скоростна кутия пасва перфектно на 16-клапановия мотор. Предавателните є числа са добре подбрани, което в случая е определящо за добрата еластичност на агрегата. Като цяло двигателят е здрав, надежден и лесен за поддръжка. Окачването е доста твърдо, което е още един от малкото минуси при Ibiza и е недостатък присъщ и на VW Polo. Това е в следствие от общата платформа.
Безопасност и базово оборудване
Стандартните "екстри" при новия Seat Ibiza са подбрани много добре, а цялостното оборудване е доста по-богато от повечето алтернативи. Някои от опциите допринасят за отличната пасивна безопасност. Освен това поцинкованото купе е с лазерни заварки между покрива и страничните панели. Новата технология за свързване на ламарините прави колата здрава и изключително надеждна. Спирачките са ефективни, не са оборудвани с ABS, но по желание на клиента и естествено срещу допълнително заплащане, на автомобила може да бъде монтирана антиблокираща система.
Цена
Тя не е от най-ниските за возило от този клас, но предвид богатото базово оборудване, интересния дизайн и прецизната изработка автомобилът определено заслужава внимание. Ако желаете чрез автомобила си да се докоснете до горещите средиземноморски страсти, усетете силата с новия Seat Ibiza.
Средиземноморски страсти (Пазарът в България)
Ибиза, малък испански остров в Средиземно море, е екзотично местенце, където властват топлите летни дни и прохладните вечери, изпълнени с любов, красиви хора и хубава музика. Ибиза е един оазис от дневни и нощни клубове, където можеш едновременно да се насладиш на динамика, прекарасна гледка и в същото време да пренесеш съзнанието си отвъд границите на материалното.
11 февруари 2003, 11:54
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!