Като "нестандартна" и все пак много стилна се определя само тъмносинята рокля от Ги Ларош, с която Хилари Суонк получи втория си "Оскар" - неприлично дълбоко изрязана на гърба и никакво деколте отпред.
Най-характерни на церемонията в края на февруари бяха:
- Голите рамене, корсетите
- Рокли тип "рибя опашка"
- Естествен грим, безцветно червило или гланц в натурални тонове
- Синьото
- Сивокафяво, бежово и други неутрални цветове
- Рокли в "златист металик"
- Наистина дълги коси
- Многоредови огърлици със скъпоценни камъни
- Гривни тип "белезници"
- Цветове тип "великденски яйца": жълто, светлосиньо
Почти всички дами бяха избрали рокли с голи рамене, към които най-много отиваха актуалните все още дълги обици.
Като най-невъзможна за носене нова тенденция беше определен моделът с висока талия на Жизел Бюндхен, дело на Джон Галиано за "Кристиан Диор".
С него фигурата изглежда доста безформена и наедряла, но манекенката явно не се притесняваше от това, тъй като идеалните извивки на тялото й са всеизвестни.
E, имаше и няколко разочарования -
на първо място Скарлет Йохансон, която след успеха на "Изгубени в превода" беше нарочена за новата Мерилин Монро, поне външно.
Вместо обаче да продължи в същия стил, тя беше предпочела да съчетае идеалната, макар и стандартна, асиметрична рокля, с най-ужасната прическа на церемонията, с която изглеждаше така, сякаш току-що е бръкнала в елконтакта.
В разбъркания й кок бяха вмъкнати и диамантени брошки, но вероятно болката, която е изпитвала при развалянето на тази фризура, ще й служи за предупреждение, коментират ехидно US медии.
Макар че в родната си Великобритания Кейт Уинслет винаги остава №1, тазгодишният й избор също предизвика разочарование у някои модни критици.
Според тях и дрехата, и прическата й са били изключително обикновени и на фона на други номинирани като Кейт Бланшет дори простеели.
Имаше дори предположения, че тя е избрала син тоалет заради същия цвят на косата й във филма "Блясъкът на чистия ум", за който беше номинирана.
Коментаторите на наградите лепнаха етикет "скучни" и на няколкото дами, предпочели неутрални цветове, например Натали Портман в неподходящия за бляскавата церемония цвят "каки".
Роклята, с която актрисата от новите епизоди на "Междузвездни войни" беше оприличена на древногръцка богиня, беше от Албер Елбаз, но малко старомодна, а освен тов не показваше прекрасната й фигура.
Мелани Грифит, която на всичкото отгоре беше с черни очила и гипсиран крак, носеше "Версаче", но на фона на останалите, избрали същата марка (Бийонсе, Холи Бери и Вирджиния Мадсен), беше сравнена с теле, облечено като агне.
Нейният съпруг Антонио Бандерас не й помогна да изглежда по-добре и накара почитателките си от цял свят да мечтаят за някогашната му мазна опашка а ла испански сервитьор.
Порасналата му отново коса този път беше пригладена назад и стоеше така, сякаш си е топнал главата във фритюрник.
Всъщност по-зле облечените тази година бяха именно мъжете: например кандидатът за статуетката Джони Деп и певецът на "Каунтинг краус" Адам Дуриц, който представи номинираната си песен от "Шрек-2".
Карлос Сантана също си навлече упреци заради тениската с лика на Че Гевара - макар че в нея имаше логика, защото топкитаристът акомпанира на Бандерас при изпълнението на песента от филма "Мотоциклетни дневници", разказващ за младежките години на латиноамериканския революционер.
Имаше, естествено, и отличници -
Леонардо ди Каприо заслужи аплаузи с традиционното черно и бяло, придружен от аксесоар, за който всички му завиждаха: Жизел, която наскоро дебютира в киното с "Такси в Ню Йорк".
Модните експерти харесаха още победителя при мъжете Джейми Фокс и певеца Ъшър, избрал нестандартна негативна комбинация - бяло сако и риза, черен панталон.
Сред отличничките бяха Кирстен Дънст с черна дантелена рокля без ръкави и Маги Гиленхаал, избрала смела сребриста рокля с орнаменти.
№1 обаче беше Кейт Бланшет, която не само приличаше на кинолегендата Катрин Хепбърн, но и носеше за късмет една от нейните ръкавици в чантичката си.
Бледожълтата й рокля с пояс в червенокафяво беше класически модел от Валентино, а брошката с диаманти и изумруди, която украсяваше лявото й рамо, струваше $250 000.
Олицетворение на холивудския блясък бе и Вирджиния Мадсен, комбинирала шлейф с голи рамене.
В черна "Версаче" без презрамки пристигна и сочната Бийонсе; с подобен силует и цвят се носеше и Дрю Баримор, чиято брошка за $65 000 беше сложена на гърба и може да й е причинила неудобство при сядане на стол с облегалка.
Дебютантката от Колумбия Каталина Сандино Морено демонстрира типичната южноамериканска (и така нетипична за Холивуд) фигура тип "пясъчен часовник" в рокля в бяло и сребристо от Роберто Кавали с гол гръб и семпла конска опашка.
"Оскар" за най-непрактична, но красива дреха без съмнение може да получи миналогодишната лауреатка Чарлийз Терън, чиято рокля с волани и шлейф ("Кристиан Диор" от Джон Галиано) я караше да внимава в каква посока се обръща.
Към любимите си дизайнери се придържаха Пенелопе Крус (Оскар де ла Рента) и Рене Зелуегър, която демонстрира отслабналата си фигура след "Бриджит Джоунс-2", като отново беше избрала рокля от Каролина Херера, този път в малиненочервено, поръбена с бял тюл.
Някои от най-елегантните дами на червения килим като Никол Кидман и Дженифър Гарнър тази година отсъстваха, но за сметка на това се завърна младата майка Гуинет Полтроу, която е английска снаха и по този случай носеше рокля от приятелката си Стела Макартни.
Дори водещият на церемонията Крис Рок,
който беше дебютант в тази роля, показа вкус със смокинга от модната линия на рапъра Пи Диди "Шон Джон".
Модната тема присъстваше и във встъпителния монолог на тъмнокожия комик, който коментира с пример подхода на US президента към Ирак.
Рок сравни Джордж Буш с управител на магазин на "Гап", който една вечер затваря със 70 млрд. долара дефицит в сметките, но вместо да се чуди как да го коригира, започва война с конкуренцията "Банана републик", защото произвеждали "токсични потници", но накрая се оказва, че "Банана републик" изобщо не правели потници.
Иначе най-голямо влияние върху стила на тоалетите и аксесоарите към тях тази година без съмнение имаше филмът на Мартин Скорсезе "Авиаторът", който описва Холивуд през 30-те и 40-те чрез биографията на ексцентричния богаташ и кинопродуцент Хауърд Хюз. Отчасти този ефект се постигаше с
диамантени бижута и други накити със скъпоценни камъни,
макар че по ирония повечето украшения от онова време, по-специално правените през Втората световна война, не са съдържали диаманти, нито дори ценни метали.
Друга характерна черта на аксесоарите от 30-те и 40-те е била прекомерната им големина - видно и на "Оскарите" тази година, за които "Ройтерс" отбеляза: "Някои бижута бяха толкова прекалени, че чак приличаха на фалшиви."
Всъщност най-големите диаманти на вечерта наистина не бяха истински, и то въпреки неписаното правило на "Оскарите" да не се носят имитации.
Такава беше например пищната огърлица, която стигаше почти до пъпа на Бийонсе Ноулс, когато певицата представяше номинираната песен от "Фантомът на операта" в акомпанимента на сър Андрю Лойд Уебър.
След церемонията мнозина коментатори я критикуваха заради "диамантеното" бижу, което приличало на "полилей" и било най-голямото, "което е могла да си намери".
Истината обаче е, че огърлицата нито е на Бийонсе, нито е от диаманти.
Това е модел от реквизита на филма мюзикъл, камъните му са кристали "Сваровски", а е бил докаран от Париж специално за изпълнението на Бийонсе.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!