О ще чужди марки цигари идват на българския пазар с атрактивни цени, а някои от досега внасяните поевтиняват отново.
Това поставя "Булгартабак" в ситуация на кръгова отбрана, пише днес в."Дневник" като се позовава на публичния регистър на цените на тютюневите изделия, воден от Министерството на финансите.
"Филип Морис" връща познатите на българските пушачи "Асос" с цена от 2 лв. за кутия.
Компанията "Галахър", която неотдавна пусна на пазара цигари "Ронсън" за 2 лв., излиза с нова оферта към потребителите, регистрирайки непознатите за нашия пазар LD Air Blu, LD Red и LD silver с цена 1.80 лв.
С около два пъти по-ниски цени атакува Scandinavian tobacco. "Рокетс ориджинал" и "Рокетс уайт" ще струват 3.80 лв. вместо досегашните 7.20 лв. като за пръв път на българския пазар именно тези марки ще се продават в кутия с 40 къса, което прави цената им още по-конкурентна, пише "Дневник".
От 4 лв. на 2.70 лв. пък ще падне цената на "Слим Аджента блу" и "Слим Аджента ванила", също на Scandinavian tobacco, която държи 92% от пазара в Дания.
"Карелия тобако къмпани", производител на "Карелия слимс" - една от "любимите" контрабандни марки, която на черния пазар върви между 2.50 и 3 лв. вместо легалната досегашна цена от 4 лв., също се включва в конкурентната битка с атрактивните 2.40 лв. за кутия.
Останалите разновидности на "Карелия" също поевтиняват с около 1.50 лв., пише "Дневник".
"Бритиш американ тобако" (БАТ) също разнообразява гамата цигари, които продава у нас.
На пазара е пуснат "Пал Мал супер слимс" в две разновидности - синя и оранжева, на цена 2.70 лв.
Компанията беше първата, която от началото на годината даде заявка за сериозна конкурентна война с "Булгартабак", като предложи "Вайсрой", "Кент" и "Пал Мал" на атрактивни цени.
Въпреки засиленото навлизане на големите производители никой от тях не иска да каже какъв пазарен дял е завоювал от началото на годината и как се движат месечните им продажби, се отбелязва в публикацията.
За нарастването може да се съди по косвени признаци, като решението на БАТ например да премести производството за България от Румъния в Германия и Полша, където заводите са с по-голям капацитет. От местния офис обясниха, че това се е наложило заради рязко нарасналото търсенето на продуктите на БАТ и особено на продаваните за 2 лв. "Вайсрой".
По данни на търговците на дребно търсени са и новите марки на "Импириъл табако", които започнаха да се внасят отскоро - "Уест ред" и "Уест силвър", с цени от 2.50 лв. за кутия вместо първоначално определените 4 лв.
Още две марки цигари на същата компания - "Парамаунт ред" и "Парамаунт голд", държат атрактивна позиция с 1.95 лв.
Сегашната агресивна конкуренция на цигарения пазар стана възможна след отпадането от 1 януари заради ЕС на фиксирано ценообразуване, както и на високите вносни мита. Производители и вносители вече сами определят цените, като само ги регистрират в Министерството на финансите.
"Булгартабак" сега е принуден да реагира на пазарния натиск.
В началото на годината ръководството на холдинга обяви, че сваля цените на средния и ниския клас цигари от средата на февруари.
Кутия "Средец", "Престиж", "Фемина" и GD вече се продават с 30 ст. по-евтино - по 2.00 лв., а "Верея" и "Арда" бяха намалени до 1.70 лв.
"Мелник" също поевтиня с 15 ст. до 1.80 лв. От регистъра става ясно обаче, че цената на "Арда" е свалена още веднъж и вече е 1.55 лв.
За да запази позициите си на вътрешния пазар и да увеличи износа, "Булгартабак" възнамерява да разработи нови продукти и формати на цигарите и опаковките, посочва "Дневник".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!