Д изайнерите, които се представят на седмицата на модата в Милано (вж. фотогалерия), твърдят, че колекциите им есен/зима 2009-2010 са съобразени със стагнацията, предизвикана от световната икономическа криза.
Творческият директор на "Ботега Венета" Томас Майер е категоричен, че модната къща е премислила много внимателно какво биха купили клиентите й в такива времена.
"Когато и да правиш облекла, винаги се влияеш от това, което се случва в света. Последните ни колекции са семпли, не са претрупани... Лично аз не съм почитател на прекалената пищност, но и не смятам, че това е нещото, което хората търсят точно сега", казва Майер за "Ройтерс".
Кристофър Бейли, творчески директор на "Бърбъри", също е на мнение, че дизайнерите трябва да имат едно наум за това, което се случва със световната икономика.
"Не може да си заслепен от това, което се случва в света, но смятам, че все пак трябва да имаш визия, трябва да имаш гледна точка. Според мен хората все още продължават да мечтаят и ние трябва да продължаваме да ги вдъхновяваме", коментира той.
Роберто Кавали пък е убеден, че "е важно да се победи финансовата война, за да преодолеем този момент". Спортните обувки, които той предлага, са направени от мексиканска материя, подобна на одеяло.
В новата си колекция Армани се връща към природата. Той представя панталони с висока талия и прави крачоли и къси якета в щедро зелено, което нарича "еко-стил".
"Има хора, които са сериозно засегнати от кризата, надявам се да са малко", е лаконичният коментар на италианския дизайнер.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!