След няколко години усилена разработка японската корпорация "Fujitsu" най-после демонстрира гъвкави цветни дисплеи от типа e-paper, които са готови за комерсиална употреба.
Най-новите продукти на компанията от този вид бяха показани преди няколко дни на състоялия се в Токио "Fujitsu форум".
Две години след демонстрацията на първите прототипи на e-paper екраните тазгодишните продукти присъстваха на шоуто заедно с терминални устройства, базирани на тях.
Тазгодишното поколение на "Fujitsu" е по-интересно и в други отношения. Демонстрираните 12-инчови и 8-инчови гъвкави дисплеи могат да изобразяват общо 4096 цвята.
Подобрено е и времето за опресняване на образа, което сега е две секунди за картина с осем цвята и 10 за пълната 4096-цветова гама. По-висока в сравнение с първите прототипи е и резолюцията, която вече достига съвсем приличния растер от 1024х768 пиксела.
Разбира се, както е характерно за e-paper концепцията, гъвкавите екрани на "Fujitsu" не се нуждаят от постоянно захранване (то е нужно само за смяна на изображението), което ги прави доста енергоспестяващи.
Според компанията едно от първите целеви приложения на новите екрани ще бъдат устройства за нуждите на търговията на дребно. Малките и гъвкави дисплеи могат да бъдат закачани като етикети по рафтовете в магазините и посредством безжична връзка с компютър да показват винаги актуална и лесна за промяна информация за съответния продукт.
По официална информация фирмата ще е готова да предложи масово подобни решения към април догодина. Междувременно "Fujitsu" предложи и друг интересен вариант за използване на технологията - в таблет устройство, прототип на което също бе демонстриран на форума.
Основното достойнство на това решение е енергийната ефективност, която дава възможност за многократно удължаване на времето за автономна работа на батерии - според производителя показаният базиран на Windows CE таблет работи с едно зареждане в продължение на 50 часа.
Въпросните продукти си имат и почти всичко останало, характерно за днешното таблет поколение, вкл. вградена безжична връзка, и освен това компанията вече може да предложи на бизнес клиенти тестови образци от тях на цена около 2100 долара за 12-инчова версия и 1400 долара за 8-инчова.
Разбира се, един бърз поглед към гъвкавите дисплеи показва, че от тях има още какво да се желае - както по отношение на качеството, яркостта и контраста, така и във връзка със скоростта на опресняване. Така че очевидно предстои още доста работа по усъвършенстване на технологията, преди да се заговори за масовата й употреба.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!