Г лавните европейски институции - Европейският парламент, Съветът на Евопейския съюз и Европейската комисия, обявиха 11 февруари за "Ден на телефон 112".
Една от многобройните прояви по този повод бе свикване на експертна среща за страните членки в съюза, в които функционира единният европейски номер за спешни повиквания 112. На практика това са всички страни в Европейския съюз.
Главният директор на българската "Национална система 112" Стоян Граматиков представи системата за спешни повиквания в България, която беше изградена за девет месеца.
Според изследване на Евробарометър в най-информирани за тел. 112 и националните спешни телефонни номера са гражданите на България (54%) и Румъния (49%).
На другия полюс е Великобритания с едва 6% информираност.
"В България и Румъния имаше проблеми с въвеждането на телефон 112, което стана едва към края на миналата година. Това ни накара да ги заплашим със съдебно дело срещу тях в Люксембург.
А ето, сега тези страни са начело на класацията за информираност за телефон 112, заяви Мартин Селмайр, говорител на комисар Вивиан Рединг, отговаряща за информационното общество.
Проблем при ползването на тел. 112, който може да се набира безплатно от всяка страна в ЕС, че не винаги по него може да се контактува на най-разпространените езици в съюза.
България, показва проучването, е една от малкото страни, където разговорът по телефон 112 може да се води на английски, френски и немски, които са най-разпространените езици в съюза.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!