С толичният общински съвет (СОС) даде мандат на кмета Бойко Борисов да преговаря с програмата "Джаспърс" и с Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) за подготовката на тръжна документация за организирането на процедура за избор на изпълнител на проект за третиране на битовите отпадъци на София.
Кметът Борисов уточни, че финансирането на проекта ще бъде безвъзмездно, съобщи "Дневник". През следващата седмица той ще се срещне в Люксембург с представители на програмата "Джаспърс" и на и ЕБВР.
Технологията на обработка на отпадъците ще бъде чрез прецизно сепариране, каза Борисов. По думите му подобна технология се използва в заводите за отпадъци в Токио и в много европейски столици.
Чрез нея ще могат да се обработят досегашните бали с отпадъци, обясни той. Според него един завод за отпадъци с тази технология ще може да поеме боклука на София. Борисов уточни, че СОС е гласувал технологията за бъдещия завод за отпадъци и след това ще бъде организиран конкурс за изпълнители на съоръжението.
До края на годината трябва да извозим част от събраните досега бали и да започнем строеж на завода, посочи Борисов. Той не изключи възможността в София да се изградят два завода за преработка на отпадъци.
СОС отхвърли предложението на общинския съветник Росен Желязков за купуване на частен имот в Горни Богров за изграждане на завод за битовите отпадъци на София. Частният имот е нива с площ от 36 499 кв.м. и се намира до общински терен от 34 000 кв.м. Общинските съветници се обосноваха, че не са направени проучвания на терена дали на него ще може да бъде изграден завод и покупката е несигурна инвестиция.
Бойко Борисов съобщи, че утре ще има среща с премиера Сергей Станишев. На нея ще бъде обсъден ходът на строителните работи на инфраструктурния обект и възможността за предоставяне на допълнителни средства от бюджета за продължаване на изграждането му до края на годината. Столичното метро е включено в Националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на България за периода 2006-2015 г.
Разчетите сочат, че около 228 млн. евро ще бъдат инвестирани в разширението на метрото от "Младост 1" до "Младост 4" и от "Младост 1" до "Дружба" и летище "София" в периода 2007-2015 г. Очаква се около 152,5 млн. евро от необходимите средства да бъдат от фондовете на Европейския съюз, а 75,5 млн. евро от държавния бюджет.
На 10 февруари Сергей Станишев провери хода на строителните работи на софийското метро при "Интерпред", припомнят от правителствената информационна служба.
На срещата с кмета и ръководството на "Метрополитен София" в Централното диспечерско управление министър-председателят подчерта, че правителството подкрепя проекта за изграждане на метрото в столицата и затова е важно да се намерят формите за финансиране за отсечката, която свързва "Интерпред" с ж. к. "Младост" - втория по големина квартал в столицата.
Кабинетът подкрепи проекта с подписаното през февруари 2002 г. гаранционно споразумение между България и Япония по договора за заем за разширение на софийското метро, сключен между Японската банка за международно сътрудничество и Столичната община.
Кредитът е за 104 034 210 долара и трябва да бъде изплатен за 30 години с 10-годишен гратисен период. С тези средства се изгражда най-тежката част от трасето на метрото, която преминава през центъра на София - от площад "Света Неделя" под булевард "Цар Освободител" до бул. "Драган Цанков".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!