Проектът е алтернативно решение за пренос на руски нефт през Босфора и Дарданелите и ще струва над 700 млн. долара.
Дължината на трасето ще бъде около 312 км, а вероятният обем на транзит на първия етап е 15 млн. т годишно, като съществуват варианти за капацитет от 35 млн. т годишно, обяснява БНР.
Споразумението бе подписано от министъра на регионалното развитие и благоустройство Валентин Церовски, гръцкият му колега Димитрис Сюфас и министърът на промишлеността и енергетиката на Русия Виктор Христенко.
"Петролът трябва да се транспортира през нефтопровод до руското черноморско пристанище Новоросийск, отбелязва директорът на френското списание "Петростратежи" Пиер Терзиан пред РФИ-България (RFI.bg). - След това трябва да се натовари на кораби, които ще го разтоварят на българското пристанище Бургас, после наново да се транспортира през нефтопровод до гръцкото пристанище Александруполис, откъдето ще се натовари на танкери.
Всички тези операции са скъпоструващи, отнемат време и трябва да се види дали поддръжниците на този проект са способни да създадат параметри, които да го превърнат в рентабилен.
Инвеститорите и ползвателите няма да участват в проекта, ако той се окаже по-скъп от преминаването през проливите".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!