За трета поредна година Webit Congress превърна за два дни София в столица на дигиталната индустрия на Стария континент, събирайки топ-специалистите от бранша в Централна и Източна Европа.
Тази година конгресът бе пет пъти по-мащабен, обедини 8 събития в едно и привлече повече от 5 000 професионалисти от над 45 държави в Интер Експо Център-София на 26 и 27 октомври.
И тази година, най-посетеното и популярно място на форума бе Главната Маркетинг Сцена, напълно разпродадена още седмица преди събитието.
Програмата започна с официално откриване пред 1 300 специалиста от индустрията в региона и продължи с образователни лекции и дискусионни панели с лидери от Facebook, Google, Microsoft Advertising, eBay, PayPal, Yandex, Yahoo! и др.
Бяха разкрити интересни факти и водещи данни за това как се развива онлайн бизнеса на глобално и локално ниво, как се създават и управляват марките в социалните медии, как се продава ефективно онлайн, как се измерват резултатите от дигиталните кампаниите, как се прави ефективен мобилен маркетинг и много други.
Изложбената част на събитието събра близо 30 водещи компании, доставчици на услуги и решения в сверата на онлайн маркетинга и рекламата, криейтива, мобилните решения и уеб хостинга.
Сред изложителите бяха компании като Sociable!, Adtech, Gemius, Httpool, CarnationGroup, Superhosting BG, ICN и много други. Всеки имаше възможност безплатно да разгледа атрактивните щандове и да срещне своите нови партньори и клиенти измежду 5100-те посетители.
Вечерта на 26 октомври се проведоха Първите Webit награди за ефективност в дигиталната индустрия в Централна и Източна Европа. Те отличиха най-успешните онлайн кампании в 12 категории сред участници от 22 страни.
Единствената българска кампания-победител е тази на Sociable! за създаването на конкурса за най-влиятелни хора на Webit.
Престижните отличия бяха връчени специално от посланиците на Webit и представени от председателя на борда Ален Йоро, както и Пол Бърни и Пламен Русев, посланици за Полша, България, Унгария, Румъния, Словения.
Освен тях награди връчиха и Едуард Опара - Пентаграм, Рик Кели - Facebook. Истински фурор в церемонията предизвика и Лиор Раз (Shpigler the Shark), чието видео със съвети към Facebook, Microsoft, Apple, Google и други световни гиганти стана едно от най-споделяните видеа в социалните мрежи.
GamesVille бе друго ново събитие през първия ден на Webit Congress 2011 и се превърна в най-големия форум за интерактивни онлайн забавления в Централна и Източна Европа. Разработчици, рекламодатели, дистрибутори и инвеститори обсъдиха новите възможности и бъдещето на онлайн гейминг индустрията, а сред лекторите бяха представители на Travian, GameGenetics, XS software, Fish Labs Entertainment и други.
Тази година за първи път в рамките на форума се състоя и събитието Creative Lounge, посветено на дигиталния криейтив. То събра около 200 дизайнери и рекламодатели от региона. Сред лекторите бяха икони на рекламната и криейтив индустрия като Джейсън Литъл, творчески директор на Landor Associates Paris, Едуард Опара от Pentagram, Том Адамс, главен дигитален директор във FutureBrand Worldwide, Марвин Лиао от Yahoo и др.
Разискваха се теми като използването на различни рекламни формати, процеса при създаване на идентичност, използването на приложения, необходимите предпоставки за една работна среда да провокира креативност и други.
По време на втория ден на конгреса се проведе за първи път и StartUp Village - събитие, посветено на предприемачеството в дигиталната индустрия. То срещна около 200 представители на стартиращи компании и инвеститори от Централна и Източна Европа. Необходимите предпоставки за един стартиращ проект да бъде успешен, начините за намиране на финансиране и възможностите за пренасяне на ноу-хау от Силициевата долина в нашия регион бяха сред основните теми на събитието.
Една от най-интересните презентации бе на Иля Лаурс, чиято компания GetJar е обявена за "Технологичен пионер за 2011 г." от Световния икономически форум. Сред лекторите бяха и топ специалисти от Yandex, М-Тел, host.bg, Enterprise Estonia Sillicon Valley и други.
В същия ден се състоя и мастърклас на тема "Общности: Когато личните и корпоративните ценности се слеят". Презентатор бе Джилиян Месиг, президент и съ-основател на SEOmoz - най-известния световен доставчик на SEO услуги, около който се формирало едно от най-активните професионални общества в мрежата.
Месиг сподели с участниците доказани стратегии и модерни похвати при изграждането на общество около марката и използването му като основа за устойчиво развитие за фирмата.
За първи път тази година Webit Congress представи и DevCamp Работилницата, която в рамките на 2 дни привлече вниманието на топ-разработчици и уеб девелопъри от Централна и Източна Европа и представителите на водещите световни доставчици на платформи и операционни системи, сред които и PayPal и М-Тел. В рамките на събитието участниците обмениха своя богат опит и контакти, както и визията си за развитието както на платформите, така и на приложенията за тях.
Огромен интерес предизвика и безплатната част от програмата - т.нар. Отворени театри, които събираха над 350 човека на лекция, а за двата дни общо през тях преминаха над 4 000 души. Сред разгледаните теми бяха cloud технологиите, развитието на мобилния маркетинг в България, измерването на ефективността на онлайн рекламите, а сред лекторите се открояваха имената на водещи мениджъри от Yandex, Нетинфо, Инвестор.БГ, All Channels Communication Group и много други.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!