В а ачалото на всяка година почитателите на красивите возила, журналисти и анализатори получават богат материал за коментари и дискусии, тъй като в Детройт врати отваря един от най-престижните автомобилни салони в свети. В този и следващия брой екипът на сп. АВТО пазар ще ви запознае с най-интересните и заслужаващи внимание "екземпляри", намерили пристан в Детройт.
За изминалата 2002-ра година се оказа, че най-продаваните автомобили в САЩ са Honda Accord, следвана непосредствено от Toyota Camry. Едва ли на янките им харесва, че и през новото хилядолетие не могат да се справят с наплива на по-евтините и по-качествени азиатски автомобили. От General Motors обаче подадоха ясен сигнал, че имат силно желание за борба.
В изразител на намеренията им се превърна Chevrolet Malibu, който дебютира по време на Детройтското автомобилно изложение. Автомобилът е създаден на платформата, използвана при разработката на новата Opel Vectra и Saab 9-3, така че се отличава по-скоро със солидно европейско излъчване, отколкото с типичните за американските возила черти.
Chevrolet Malibu
Chevy Malibu разполага и с перманентно задвижване на четирите колела.
"По-голям, по-яростен и по-бърз" са основните качества закодирани в новата гордост на Daimler-Chrysler - моделът Durango RT Hemi concept. Американската грамада е оборудвана с 5.7-литров Hemi Magnum двигател, който наистина предвещава приятни мигове на пътя. Огромното сърце на гиганта осигурява 345 конски сили, които са достатъчна гаранция, че с Durango RT Hemi concept скуката е напълно невъзможна.
Освен с привлекателен дизайн возилото ще привлича клиенти и с функционалната подредба на интериора. Вътрешността на динозавъра позволява бързата є и лесна трансформация, с цел превоз на повече багаж или на повече пътници.
Допълнителен плюс за клиентите ще бъде и изгодната цена на Durango.
По време на изложението от Buick представиха пред публика модела Centieme. С него американците се надяват да наложат на пазара автомобил с повишена динамика, по-голяма мощност и нови стандарти в областта на популярните SUV-возила. Едновременно с това Centieme трябва да съчетава в себе си качествата на четириколесно за ежедневна употреба, да предлага максимален комфорт при пътуване на дълги разстояния и да гарантира силен спортен дух.
Атлетът е оборудван с 3,2-литров V-образен агрегат с шест цилиндъра и 24 клапана. При двигателя конструкторите залагат на мощност, която да задоволи претенциите и на най-взискателните клиенти. При нужда Centieme мобилизира всичките налични 240 конски сили.
При изработването на интериора на автомобила, основната концепция е насочена към повишаване на функционалността и същевременно с това е отчетен и техническия напредък в автомобилната индустрия през последните години.
От компанията-производител се надяват да привлекат сериозен брой купувачи най-вече между хората на възраст от 25 до 35 години.
От Mercedes рядко пропускат възможността да разкрият съвършенството на предлаганите от тях возила и оставайки верни на тази традиция в Детройт дебютира новата E-Klasse комби.
Освен с изключително атрактивна външност щутгартското возило обезкуражи конкуренцията и с доста голямата си практичност. Обемът на багажника, който в "нормалния" случай е 690 литра, след демонтирането на задния ред седалки нараства до гигантските 1950 литра. Като допълнителна опция в оборудването се предвижда монтирането на системата Easy Pack, която позволява отварянето и затварянето на багажника да става само чрез натискането на един бутон, разположен на средната конзола.
Автомобилът ще се появи на пазара най-късно през лятото на тази година.
Американският гранд Pontiac представи за пръв път пред публика концепта Grand Prix, който трябва да се появи в дилърската мрежа в началото на 2004 година.
Возилото разкрива новото и значително по-разкрепостено виждане на янките в областта на външния дизайн. Специалистите залагат на предизвикателен и излъчващ солидна доза агресия облик на автомобила. Специфичната предница и "ритнатата" задница на американеца подсказват, че конструкторите са се погрижили и за внушителната мощ на двигателя, с който е оборудван седана.
Автомобилът е дарен от създателите си с 3.2-литров агрегат, който осигурява мобилизирането на 250 конски сили, като максималният въртящ момент е 280 Нм.
Освен това Grand Prix разполага и с перфектно разпределение на тежестта между предната и задната ос в съотношение 50:50.
Сред американските прелести в Детройт на завидна слава се радваше и италианският спортист на Maserati - моделът Kubang. За атрактивната външност на атлета "вина" имат специалистите от студиото ItalDesign, които почти година и половина се занимават с разкрасяването на южняка. В техническо отношение конструкторите са използвали за база хечбека Buran, който дебютира пред публика преди три години.
Kubang е оборудван още с осемцилиндров V-образен агрегат. Работният обем на сърцето е 4.2 литра, като осигуряваната от него мощност е 390 конски сили.
Според експертите "снабденото" с пълноприводна трансмисия возило е планувано като основен конкурент на Porsche Cayenne.
Баварските рицари защитиха благородническия си статут и на американска зема, като надцакаха конкуренцията с концепткара xActivity. Четириместният автомобил, трябва да разкрие визията на мюнхенчани за това как приблизително ще изглежда очакваният да се появи скоро на пазара всъдеход X3.
Rolls-Royce Phantom
По време на автомобилното изложение в Детройт безспорно в една от най-големите атракции се превърна суперлуксозната британска лимузина на Rolls-Royce с многообещаващото название Phantom. Всъщност във вените на младия островитянин тече по-скоро германска кръв, тъй като баровското возило е дело на специалистите от BMW, които през 1998 година придобиха правото на собственост върху старата британска аристократична марка и от тогава не спират да се грижат за добрия имидж на легендата сред автомобилите .
Дизайнът на шикозното возило определено се понрави на повечето от посетителите на Детройтското изложение. Phantom ще атакува сърцата на баровците с изчистени, класически линии и форми, като най-ярко се открояват издължената предница, максимално скосената задна част на возилото и масивните задни колонки. Във вътрешността дизайнерите залагат на модерни технологии и скъпи материали, които да отговарят на стандарта на потенциалните клиенти на Phantom. Пространството за пътуващите е предостатъчно, като разбира се, са предвидени и глезотии като хладилник, минибар и DVD. Освен това тримата VIP пасажери отзад разполагат със седалки с 18 милиметра по-високи от предните, което осигурява перфектна видимост напред...
От двигателя и динамичните показатели на автомобила също не би следвало да има оплаквания. V-образният дванадесетцилиндров змей, "набутан" под предния капак определено показва характер, като изстрелва масивната лимузина от 0 до 100 км/ч за доста приличните 5.9 секунди. Максималната скорост пък е електронно ограничена на 240 км/ч.
Единствената пречка за сдобиването с елегантното возило е неговата цена, която стартира от 390 000 евро...
Северноамериканско автомобилно изложение Детройт `2003 (Автосалон)
В началото на всяка година почитателите на красивите возила, журналисти и анализатори получават богат материал за коментари и дискусии, тъй като в Детройт врати отваря един от най-престижните автомобилни салони в свети. В този и следващия брой екипът на сп. АВТО пазар ще ви запознае с най-интересните и заслужаващи внимание "екземпляри", намерили пристан в Детройт.
20 януари 2003, 11:28
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!