След успеха на мобилното плащане в Япония и САЩ, България е третата страна в Европейския съюз, която чрез система за електронни плащания ще превърне мобилния телефон от средство за комуникации в защитен електронен терминал за разплащания. Това стана възможно, след като дружеството „СЕП България” получи лиценз от Българската Народна Банка за системен оператор на платежна система, работеща с електронен платежен инструмент “мобилно разплащане” /съгласно Закона за паричните преводи, електронните платежни инструменти и платежните системи/.
За пазарното развитие на бъдещите услуги „СЕП” създава уникално обединение чрез т.нар. „отворен бизнес модел”, който гарантира равен достъп на всички участници до системата. Участниците в отворения бизнес модел са банки, мобилни оператори, търговски компании и публични институции, които ще предлагат услугите оперирани от „СЕП”. БНБ одобри създадените от „СЕП” Общи публични операционни правила на новия ЕПИ „Мобилно плащане”, като по този начин регламентира превръщането му в законно платежно средство в Р България. Предлагането на новата платежна услуга ще се извършва в съответствие с Общите операционни правила валидни за всички участници.
Бъдещите планове на „СЕП” включват:
Изграждане и поддръжка на национална инфраструктура за извършване на сигурно, лесно и удобно за крайният потребител електронно плащане навсякъде и по всяко време в България.
Изграждане и поддръжка на денонощен център за обслужване на потребителите, управление и поддръжка на инфраструктурата при търговците.
Създаване на Интернет портал за самообслужване на потребителите и търговците с богат набор от статистики и помощни средства за поддръжка. Той няма да предлага възможност за достъп до банкови сметки и за осъществяване на Интернет разплащания.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!