Дг гият гигант ГАЗ проправяше път към сърцата на посетителите с новата Волга ГАЗ-3110. За онези пък, които очакваха да се видят отблизо с концепта 3111 остана само горчилката. Новото ръководство на компанията обяви, че е прекратило проекта. Загубите от 130 млн. щатски долара до момента обаче остават.
Иначе подмладеният 3110 се откроява с обновения си екстериор, модернизирания салон и подобреното предно окачване. Поколението "2003" разполага с нова радиаторна решетка, изцяло ново поколение фарове и задни светлини, които до момента нямат аналог в руската автомобилна промишленост. По арматурното табло във вътрешността също има раздвижване. Контролните уреди са повече и по-атрактивно изработени.
Волга ГАЗ-3110 ще бъде оборудвана с двигател с работен обем 2.4 литра, който ще е снабден и с катализатор за отработване на вредните емисии. Серийният модел ще разполага и с антиблокираща система ABS. Цената на четириколесното ще бъде около 6000 щатски долара.
На изложението беше показана и луксозна лимузина Волга. Возилото е удължено с 453 мм, като срещу доплащане интериорът се изработва според желанието на клиента.
Най-значимото събитие за Руската федерация в областта на автомобилите, изпълни с разочарование доста от посетителите си. Някои от специалистите дори побързаха да изразят експертно мнение по отношение на организацията, твърдейки, че Московското изложение е толкова международно, колкото квартална бакалия може да се нарече супермаркет. Руските почитатели на четириколесните и гостите на столицата бяха принудени да се наслаждават преди всички на достиженията на руската автомобилна индустрия, като много малко бяха задграничните производители, направили си труда да покажат отблизо в Москва возилата с тяхната емблема. Това обаче едва ли е разумен ход от тяхна страна, имайки се предвид, че само за тази година в Руската федерация са продадени 120 000 нови автомобила, внос от чужбина. За 2003 пък се предвижда ръст от почти 50 на 100. От изложените руски возила ясно си пролича и тенденцията, че "братушките" отчасти са дръпнали напред, като се стремят към производството на по-качествени и далеч по-симпатични четириколесни, което в съчетание с изключително ниската им цена продължава да гарантира бетонираните им позиции в страните от бившия Съветски съюз.
Най-голямата атракция на изложението със сигурност бе ВАЗ-2151, която трябва да се появи в дилърската мрежа от началото на следващата година. Руските конструктори с малко баварска помощ от BMW са успели да разчупят до известна степен убийствено скучния дизайн на возилата си. Трапецовидните фарове отпред, вертикалните задни светлини и меките форми придават доста приличен и европейски вид на четириколесното. При изработката на интериора също се наблюдава значителен напредък, предимно в качеството на изработката и сигурността. Ако очаквате обаче един поглед към арматурното табло да ви накара да се влюбите в руското четириколесно ще си останате с чакането. ВАЗ-2151 ще бъде оборудван с 1.7-литров агрегат с директно впръскване на горивото, който ще осигурява 123 конски сили. Скоростната кутия е петстепенна, механична.
На общия фон на изложените автомобили най-драматично изглеждаше дребничката Ока-11113 Кабриолет. Освен с безнадежно остарелия си външен вид, който учудващо напомня корейски автомобил от праисторическата ера, дребосъкът прави силно впечатление с подсъдно евтините материали, от които е изработен. Комичното при 11113 Кабриолет пък идва от неговата цена. Срещу грозовата си сапунерка производителите очакват да получат почти 5000 щатски долара, което си е направо смешно...
УАЗ представи цялата си гама от произвеждани към момента возила с висока проходимост, като най-сериозно впечатление направи модернизираният модел УАЗ-315195. В следващата година "старата кримка" ще си влачи все същата познатата от годините външност, но до средата на 2004 година вълкът ще смени и козината си. Към момента щурмовакът разполага с нов двигател с директно впръскване на горивото и катализатор, както и изцяло нова скоростна кутия. Малко по-късно се предвижда допълнителна шумоизолация в купето, подобрения при окачването и качеството и комфорта на салона.
ИЖ-евци се опитаха да покажат мускули с модела 21261. Имайки предвид обаче, че началото на проекта за четириколесното датира отпреди 10 години не бива да очаквате чудеса. Все пак руският универсален автомобил (поне за такъв минава) разполага с нелоша външност, подобрено качество на изработка при интериора, както и нов 1.8-литров двигател, осигуряващ 99 конски сили. Цената на практичното четириколесно ще бъде около 3500 щатски долара.
Седмо международно московско изложение
Другият гигант ГАЗ проправяше път към сърцата на посетителите с новата Волга ГАЗ-3110. За онези пък, които очакваха да се видят отблизо с концепта 3111 остана само горчилката. Новото ръководство на компанията обяви, че е прекратило проекта. Загубите от 130 млн. щатски долара до момента обаче остават.
21 октомври 2002, 13:14
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!