"Гугъл" (Google) купува за 3,1 млрд. долара най-голямата компания за онлайн реклама "DoubleClick".
Това е най-мащабната сделка в историята на американския интернет гигант и според анализатори ще затвърди позициите му на рекламния пазар.
Новината за сделката идва само половин година след друга значима покупка на "Гугъл" - сайта за видеообмен YouTube, придобит срещу 1,65 млрд. долара.
Целта ни е да подобрим интернет рекламата и тя да стане по-ненатрапчива, по-ефективна и по-полезна, обяснява президентът и съосновател на "Гугъл" Сергей Брин.
Заедно с "Doubleclick" ще направим Мрежата по-ефикасна за крайните потребители, рекламодателите и сайтовете, уверява той. Сделката се очаква да приключи факт до края на годината.
Апетити за рекламната фирма, която обслужва над 1500 корпоративни клиенти, са имали и други гиганти в бранша като "Майкрософт", "Yahoo" и "Тайм Уорнър".
В момента мажоритарен собственик на базираната в Ню Йорк "DoubleClick" e инвестиционният фонд "Хелман и Фридман", които през 2005 г. купиха своя дял за 1,1 млрд. долара.