Р екордните 4807 нови моторни превозни средства са били продадени през юни, отчете статистиката на Съюза на вносителите на автомобили в България(СВАБ), разпространена вчера. От тях 4491 са леки и лекотоварни, като повечето сделки са сключени на проведения през месеца софийски автосалон.
Като цяло за полугодието на тази година пазарът на нови моторни превозни средства е пораснал с малко над 26%, като по-добри показатели се отбелязват както при автомобилите, камионите и автобусите, така и при мотоциклетите.
Запазва се тенденцията най-главозамайващ ръст да отчитат търговците на нови товарни автомобили. От януари до юни те са продали 1249 камиона срещу 709 година по-рано, което означава нараснали със 76 на сто сделки.
Запазва се и тенденцията почти половината от реализациите да са товарни автомобили от най-тежката гама (18-44 т). Като марки най-търсени са камионите "Мерцедес", следвани от "Ивеко" и "Волво".
При леките автомобили ръстът в продажбите е близо една четвърт, като са реализирани сделки за 23 615 коли срещу 18 992 година по-рано.
От вносителите лидер продължава да е "ТМ ауто" с "Тойота", следван от "Мото-Пфое" с "Форд", и "София франс ауто" с "Пежо". Миналата година по това време най-добре представени на пазара бяха пежата, следвани от фордовете и тойотите.
Що се отнася до най-търсените класове леки коли, запазва се тенденцията да се предпочитат компактните градски автомобили и тези от масовия среден клас, на което се пада по около една четвърт от пазара.
"Дачия Логан" пък остава най-търсеният модел, като той е намерил 1500 нови клиенти за полугодието.
Става ли дума за мотопедите и мотоциклетите, заслужава да се отбележи ръстът на продажбите от близо 38%, който обаче се формира от едва 270 продажби. Най-търсени тук са двуколесните превозни средства с обем на двигателя до 100 кубика. Пазарен лидер е вносителят на "Пиаджо" "Милано моторс".
Седемнадесет нови автобуса в повече са били продадени през първите шест месеца на тази година в сравнение с миналата, като отчитаните от членовете на СВАБ сделки са 59.
Както и при камионите и мотопедите обаче, далеч повече купувачи са намерили марките, представлявани у нас от компании, които не се отчитат в браншовата организация.
Другият голям проблем за фирмите в бранша е лавинообразното нарастване на вноса на употребявани автомобили, като те са два пъти повече от полугодието на 2006 г. и броят им подминава 130 хил.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!