В "Пирогов" вече е назначен инспектор по медицинско обслужване, който ще отговаря за жалби на граждани от медицинското обслужване в болницата, от лекари и медицински персонал, и ако правата на пациенти им се нарушават.
Тази нелека задача е поел ортопед д-р Боньо Бонев.
Той ще се намира в отдел "Правен" на 5 етаж и номерът за връзка с него е 952 30 48.
Лекарят е с 27 годишен стаж в болницата и според него корупционните практики не са само дело на лекарите, а и на пациенти или техни близки, които са готови да дадат пари, защото смятат, че това ще им гарантира по-добро лечение.
"Еднакво виновни са и тези, които дават парите и тези, които ги вземат", смята д-р Бонев.
Ръководството на "Пирогов" искаше отдавна да назначи пациентски омбудсман, но поради това, че тази длъжност не се пое от министерството на здравеопазването, а от самата болница, тя бе преименувана на инспектор по медицинско обслужване.
Задълженията й обаче са същите - да защитава правата на болните, поясниха от ръководството на болницата. Все пак инспекторът не е независима институция като омбудсмана, защото постът се заема от човек, който е на щат в самото лечебно заведение.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!