Той отрича решението да има нещо общо с излизането на калифорнийската "Кали" Барби, която ще се рекламира като необвързана жена. Понеже е на плажа, край нея започва да се навърта австралиецът Блейн, който също кара сърф. Според друга версия, лансирана от производителите, раздялата е резултат и от нежеланието на Кен да се обвързва с брак. Макар да се продават и булки Барби, сватбените тоалети на куклата били само репетиция от нейна страна.
Откакто се появи по магазините през 1959 г., от марковата кукла с истинско име Барби Милисънт Робъртс са продадени над 1 млрд. екземпляри в 150 държави. Само две години по-късно - през 1961 г., към нея се присъединява Кен. Двамата се запознават по време на снимките на тв реклама и оттогава са неразделни, гласи легендата.
По данни на "Мател" всяка секунда по света се продават три кукли "Барби". Истинската причина зад решението на компанията обаче може да са не особено оптимистичните икономически резултати на някои от водещите й изделия. Новината съвпадна с началото на международния панаир на играчките в Ню Йорк.
Основателката на "Мател" Рут Хендлър, която се води майка на Барби, направила революция в света на детските играчки. Куклата й с вид на възрастен, трябвало да провокира децата, които обичат да фантазират какви ще станат, като пораснат. Тя избрала за кръстници децата си Барбара и Кен.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!