И н нес, в XXI век, едно от основните превозни средства в Индия остава рикшата - допотопно возило, задвижвано от човешка тяга. Темата на материала ни също е свързана със Страната на свещената крава и по-точно с автомобил, предлагащ малко повече комфорт от индийските рикши. Всъщност четириколесното за което иде реч, се произвежда от японската компания Suzuki, но фактът, че се сглобява в Индия, намалява доста конкурентноспособността му. Моделното му название е Alto, а вариантът, който се продава у нас, е 1.0 GL.
Компанията Suzuki представи обновената версия на Alto по време на тазгодишния Женевски автомобилен салон и само няколко месеца след това градският мъник се появи у нас. Измененията по външния вид са съвсем минимални, в сравнение с предшественика. Визията прави впечатление най-вече с променените предни светлини и различната радиаторна решетка. Формите са много леко заоблени, с което обаче едва ли е постигнат желания от компанията ефект. Два от преките конкуренти на "Рикшата" - FIAT Seicento и Daewoo Matiz (виж Алтернативи) са пипнати от корифеите на дизайна - италианците, тъй че e разбираемо защо са толкова по-стилни. Корейското автомобилче Atos меже и да не е по-красиво от Alto, но е далеч по-функционално заради по-големия си вътрешен обем. В заключение, смело може да се твърди, че новото Alto блести с всичко друго, но не и с модерен и екстравагантен дизайн.
Седнете ли зад волана на малкото Suzuki ще разберете, че и вътре картинката не е розова. Когато стане дума за комфорт се усеща, че японско-индийската симбиоза не е на нужното ниво. При движение по неравна настилка арматурното табло и сглобките направо скърцат. Това се дължи най-вече на факта, че материалите от които са изработени отделни елементи от интериора са доста евтини и респективно некачествени. Хубавото е, че воланът е снабден със сервоусилител, който значително намалява усилието при въртене на и без това лекото возило. На пръв поглед малките предни седалки изглеждат ергономични. Те наистина са удачни за кратки разстояния, но при по-дълъг път изтощават мускулите на гърба. Петата врата е голяма, а задната седалка се прибира напред. Така скромният багажен отсек може да бъде значително увеличен. Мястото за краката на пасажерите е прилично отпред, но крайно недостатъчно отзад. Един от малкото плюсове относно интериор е сравнително богатото базово оборудване за автомобил от този клас. В това отношение Alto превъзхожда преките си алтернативи. Возилото е снабдено с опции като ел.стъкла, централно заключване, имобилазер и асиметрично прибиране на задната седалка. Това обаче повишава донякъде крайната цена на автомобила.
Возията е стандартна за автомобили от този клас - твърдичко окачване и нестабилност във виражите. При по-остър десен завой, например, спътникът на водача задължително трябва да се хване за дръжката на вратата, защото в противен случай просто полита встрани. Предвид лекото тегло на автомобила спирачките би следвало да си вършат добре работата. При спирането обаче Alto e истински неудачник - 45.7 метра спирачен път са престъпно много. Хубавото е, че при желание може да се доплати за монтиране на ABS, с което спирачният път се скъсява значително. Нестабилността на "Рикшата" се компенсира от сигурността. Каросерията е здрава, а в стандартните опции влизат две въздушни възглавници. Що се отнася до динамика и ускорение, едва ли някой очаква чудеса от двигател с работен обем 1 061 см3. Въпреки многоточковото впръскване и сравнително модерната концепция, ускорението е доста под средната граница за малолитражка. Все пак това е градска кола, предназначена не за състезатели, а за превоз от точка "А" до точка "В". Малкото двигателче е "нервно", а педалът за газта е доста информативен. Предвид малките габарити Alto e удобен за натоварения градски трафик и липсата на места за паркиране. Маневреността му на малки пространства е отлична. Най-съществения плюс на Suzuki-то е ниският разход на гориво в градски и извънградкси условия. Малко автомобили могат да се похвалят със среден разход 4.9 литра на 100 километра. Петстепенната скоростна кутия също работи добре. При движение с над 100 км/ч., наличието на пета предавка нормализира поведението на агрегата и при липса на по-силен насрещен вятър дори може да поддържа тази скорост. Моторът на Suzuki Alto има изключително ниско ниво на отделяне на вредни емисии, което обаче би могло да мотивира единствено върли привърженици на опазването на околната среда.
Компанията Suzuki обикновено се слави с евтина продукция, но в конкретния случай това не е точно така. По-високата цена на новото Alto се дължи на по-богатото ниво на оборудване. Ако все пак сте решили да се ориентирате към този вариант, парите не са кой знае колко за нов автомобил, та било той и модернизирано подобие на рикша.
Рикшата (ПАЗАРЪТ В БЪЛГАРИЯ)
И днес, в XXI век, едно от основните превозни средства в Индия остава рикшата - допотопно возило, задвижвано от човешка тяга. Темата на материала ни също е свързана със Страната на свещената крава и по-точно с автомобил, предлагащ малко повече комфорт от индийските рикши. Всъщност четириколесното за което иде реч, се произвежда от японската компания Suzuki, но фактът, че се сглобява в Индия, намалява доста конкурентноспособността му. Моделното му название е Alto, а вариантът, който се продава у нас, е 1.0 GL.
4 декември 2002, 16:09
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!