Б езумни коли гастролират десетия брой на българския "Топ Гиър". Редакторите от британското издание са подбрали 20 автомобила с умопомрачителна мощност и слава.
Сред тях са "Додж Вайпър ACR", "Мерцедес SLR Макларън GT", "Шевролет Корвет С16"...
Публикуван е специален репортаж за лудите финландски пилоти - напълно в духа на основната тема в изданието.
Специално за българската редакция материал е написал Пьотър Франковски - главният редактор на стартиралия през февруари полски "Топ Гиър". Франковски е един от малцината, имали уникалния шанс да карат прототипа "Майбах Екселеро", направен в една единствена бройка.
Месеци след преживяването си зад волана на автомобилния "Дарт Вейдър", той разказва какво е да си зад волана на Черния лорд. За "Екселеро" има още една гледна точка - на дизайнера на студията проф. Харалд Лешке.
Германецът, който е основен двигател на студентския проект "Автомобил, произведен в България", се пенсионира в "Мерцедес-Бенц" миналата година и стана специален коментатор на родния "Топ Гиър".
В брой №10 впечатление правят материалът за драг рейсинг с трактори, разказът как се превозва кафе машина от Италия до Англия с "БМВ М5" и отговорът на въпроса как се чувства един "Смарт" в Америка - страната на неограничените по размери автомобили.
В списанието този път е отделено повече място на мотоциклетите. Ричард Хамънд е написал репортаж за починалия неотдавна каскадьор Ивъл Канивъл - негов герой от детството. Хамстера прави филм за американския чешит, а малко сред това той умира.
Един от редакторите в българското издание Румен Петков пък кара три мотора на КТМ в Испания и дори направи шоу за фотографите с ефектно падане, което този път не доведе до сериозни травми.
Подробно са представени следните модели: "Мазда Фурай", новата "Ланча Делта", "Мерцедес CLC", "Тата Нано", "Рено Колеос", "Мазда 6", "Хюндай i10", "Субару Импреса WRX STi", "Лексус IS-F".
Новият брой излиза в исторически момент за марката "Топ Гиър". За първи път в 15-годишната история на списанието тиражът на 20-те лицензни издания достигна 1 млн.
Естествено флагман на инвазията е британското издание, което също има повод за празник със своите 200 286 продадени копия. Списанието остави зад себе си не само преките конкуренти "Кар" и "Уот Кар?", но също заглавия като GQ, "Лоудид", "Максим" и "Ескуайър".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!