Доскоро този "разговор" беше характерен главно за тийнейджърите, но проучвания показват, че това е подходящ канал за комуникация между работещите в големите корпорации.
Диалогът в интернет обаче вече е по-разпространен от вътрешните телефонни обаждания между служителите, установили ИТ мениджъри.
Резултатът от все по-честото използване на чатовете на работното място е появата на ИТ компании, които предлагат начини за контролиране на съобщенията.
Според Франсис де Соуза, създател на "IM Lоgic", фирмите трябва да включат системите за чат като част от корпоративните канали за комуникация и те да бъдат контролирани, за да се предпази мрежата им от вируси или от изтичане на информация.
За мениджърите, чиито служители използват чатове в офисите, най-голямото опасение е да не "изтекат" данни, които да увредят интересите на фирмата.
В британската "Бетфеър" например всяко съобщение на служител, предадено по време на чат, остава записано в архива.
По думите на Том Хопкинс, консултант по възстановяване на данни, изискването да се пази такъв архив ще трябва да стане задължително, за да може юристите на дадена компания при нужда да откриват доказателства, които да защитават интересите на фирмата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!