Се емнадесет години след Полъхът на промяната в Меката на социализма - братския Съветски съюз, капитализмът май е на почит повече отколкото където и да било другаде. Братушките доста бързо се разделиха с повелите на Ленин, Сталин и сие да громят класовия враг и империализма по всички фронтове, като дори с мълниеносна бързина се приспособиха към новите повели и възможности, които разкри Голямата промяна.
Последните белези от старата вражда от годините на Студената война са на път да се заличат окончателно, откакто Русия и нейните необятни пазари се превърнаха в притегателен център за мангизлиите от Запада, и най-вече от страна на бившия противник номер едно - САЩ. Поредната амбициозна съвместна инициатива между янките и "бившите комунисти" е в областта на автомобилостроенето. Този път ще ви срещнем с Chevrolet Niva, с уточнението, че за концепткарът на GM и занаятчиите от Толиати се беше изговорило и изписало доста, но най-сетне дойде времето и на серийното производство на високопроходимото возило.
Капиталистическата намеса и поставените по-високи изисквания за качество се забелязват още с влизането в салона на руско-американската гордост. Много по-голям комфорт, значително пространство и красиво изработени детайли посрещат всеки мераклия да се повози с новата Niva. Като започнете да превключвате скоростите пък (особено ако сте имали нещастието да управлявате преди това "старата" съветска версия) спокойно можете да се включите в играта "открийте всички разлики". На първо място ще ви допадне гладката работа на скоростната кутия, която няма да ви изнервя с познатите от миналото "сривове" при превключването от една скорост на друга. Конструкторите от ВАЗ с гордост обявяват, че с този проблем са се справили изцяло сами.
При уплътнението на вратите обаче руските специалисти явно отново са водени от безграничната си любов към домашните любимци, които по всяко време биха могли да се отърват от злобния си стопанин през луфтовете, които се образуват между панелите. Съвместно със специалисти от GM братушките се надяват в процеса на производство да остранят и този "дребен недостатък".
За простосмъртни (разбирайте от местното население) се предлага вариант L, който е лишен от всякакви "излишни" разточителства, като в този случай се съсредоточавате основно върху отличната проходимост, атрактивния външен и вътрешен дизайн. Експортните возила обаче от серията GLS разполагат с доста примамки за клиентите извън Русия. Екземплярите, които ще поемат зад граница от есента на тази година ще бъдат оборудвани с антиблокираща система (ABS), въздушни възглавници и ел. стъкла. Всъдеходите за износ серийно се предлагат и с джанти, изработени от олекотени сплави, фарове за мъгла, атермални стъкла, като по желание на клиента може да бъде монтиран и климатик.
Освен с добро базово оборудване и прословутата проходимост, позната от старата Niva, руското Chevy ще привлича клиенти и с доста умерената си цена. В зависимост от степента на оборудване почитателите на всъдехода ще трябва да се бръкнат с 8 000 до 9 300 щатски долара, което предвид качествата на новака е повече от приемливо изискване...
Резултатите на Перестройката (Автосалон)
Седемнадесет години след Полъхът на промяната в Меката на социализма - братския Съветски съюз, капитализмът май е на почит повече отколкото където и да било другаде. Братушките доста бързо се разделиха с повелите на Ленин, Сталин и сие да громят класовия враг и империализма по всички фронтове, като дори с мълниеносна бързина се приспособиха към новите повели и възможности, които разкри Голямата промяна.
11 февруари 2003, 11:33
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!