Т рети играч се включва в наддаването за фалиралата автомобилна компания Ем Джи Роувър (Mg-Rover.com). Британец, експерт по оздравителни програми, ще се опита да спаси производството във Великобритания на емблематичните коли.
Дейвид Джеймс ръководи инициатива за съживяване на спортните коли на концерна, наречена "проект Кимбър", и обяви пред PriceWaterhouseCoopers, които управляват Роувър в момента, че ще подаде две отделни оферти - за производството на спортни автомобили и на поделението за производство на двигатели Пауртрейн.
Пред Би Би Си той обяви, че общата стойност възлиза на 40 милиона лири стерлинги. Отделно от тях, Джеймс оценява развойното звено на компанията на 20 милиона, но няма да подава оферта и за него, а очаква PriceWaterhouseCoopers да го продадат отделно.
Така общата цена на "Роувър" по изчисленията на Дейвид Джеймс достига 60 милиона и надхвърля предложенията от другите двама конкуренти купувачи - китайски компании. През последните десетина дни Джеймс променяше решението си дали ще се включи в надпреварата или не като основният проблем беше, че не можеше да събере достатъчно финансиране.
Информацията за последната му оферта идва след поставения краен срок, но управителите на Роувър обявиха, че ще го изчакат. Джеймс обясни забавянето с появата на допълнителен инвеститор, който е проявил интерес към проекта.
Освен Джеймс две китайски фирми са заявили интерес като и двете предвиждат да бъде възобновено производството в завода на компанията в Лонгбридж, край Бирмингам.
Шанхайската корпорация на автомобилостроителната индустрия обедини силите си с бившия шеф на "Форд" за Европа Мартин Лийч и подаде оферта за цялата група "MG Роувър". Идеята е да се постигне годишно производство от 100 хиляди автомобила.
Втората компания - Нанджин, иска да направи MG основната си марка в Европа, а да развие други модели - като "Остин", другаде. През 100-годишната си история съдбата на "Роувър", която произвежда емблематични марки като спортните MG или минитата, познава възходи и падения.
Опитът на БМВ да върне славата й след покупката през 94-та в крайна сметка се оказва неуспешен. Очаква се PriceWaterhouseCoopers да обявят решението си за бъдещето на "Роувър" до седмица.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!