Е вропейските регулатори одобриха частично употребата на клетъчни телефони и на някои модели устройства BlackBerry по време на полет.
Този ход постепенно ще доведе до глобално разрешение за обаждания от мобилни телефони и за уебуслуги на самолетите "Еърбъс" (Airbus).
Одобрението идва от Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA), уточниха от компанията SITA.
Тя има споразумение с "Еърбъс" за доставка на мобилни услуги чрез система, която ще се намира на борда на самолета и ще бъде контролирана от екипажа.
Системата е съвместима с европейския стандарт за телефони GSM и според плана трябва да бъде пусната през септември на борда на самолетите с къси маршрути.
Авиолиниите, които са подписали договори за услугата, са "Еър Франс", TAP, "Ryanair" и BMI.
Полученият от "Еърбъс" сертификат е първият отговор на растящото търсене на пазара за мобилни връзки на борда на самолетите.
азрешението прокарва пътя за постепенното глобално разгръщане на услугите за клетъчни телефони и уеббазираните услуги във всички видове самолети на "Еърбъс", посочват от компанията.
Системата onAir ще бъде използвана на височина над 3000 метра. Гласовите обаждания, имейлите и SMS-те ще бъдат достъпни, след като екипажът на самолета активира системата.
Според информациите към момента гласовите обаждания ще струват около $2,50 на минута, а текстовите съобщения - около 50 цента за един SMS.
Досега опитите за използване на клетъчни телефони в самолетите в САЩ са неуспешни.
Единствено партньорството между "Rockwell Collins" и ARINC осигурява персонални комуникационни услуги по време на полет за частни самолети. Те биха могли да се предлагат и в комерсиалните пътнически полети в недалечно бъдеще.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!