В одородната модификация на B-класата на "Мерцедес" премина успешно тестовете в зимни условия, които бяха проведени в северната част на Швеция, при двуцифрени отрицателни температури.
По време на изпитанията развойният екип на компанията, който вече намери решение на проблема по стартирането на задвижващата система при температури от -25 градуса, е провел сериозни тестове върху поведението на колата в реални пътни условия, информира "Автопрес 2001".
Една от основните цели на поредното изпитание на водородната Б-класа е била оптимизирането на електронната стабилизираща програма и адаптирането й към характерните за автомобила параметри.
Резултатите от зимните изпитания доказаха, че работим в правилната посока с новаторската задвижваща система и направихме поредната голяма крачка към постигането на производствен стандарт, споделя Томас Вебер, член на борда на "Даймлер" и отговарящ за развойната дейност на автомобилното подразделение "Мерцедес-Бенц Карс".
Както при стандартните тестови програми за обикновени автомобили, ще подложим B-клас F-CELL на допълнителни строги изпитания през следващите няколко месеца, допълва той.
"Мерцедес" ще представи на пазара първата серия водородни автомобили през лятото на 2010 г., като производството на B-клас F-CELL ще започне няколко месеца преди това.
Колите ще бъдат оборудвани с компактни пакети горивни клетки, които са с 40% по-малки и 30% по-мощни в сравнение с тези на F-Cell A-клас.
Електрическият двигател на новия F-CELL развива максимална мощност от 100 кВт (136 к.с.) и максимален въртящ момент от 320 Нм - показатели, сравними с тези на стандартен двулитров бензинов мотор.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!