Р азследване на сайта "Нюзмакс" (Newsmax.com) съвместно с частна компания, ръководена от бивш служител на ЦРУ, разкрива 118 донори за предизборната кампания на Барак Обама в САЩ, които очевидно нямат американско гражданство.
В списъка има и лице, посочило адрес в София и името "Стамен С.", дарил общо 170 долара, съобщи БТА.
Някои от тези дарители работят за чуждестранни правителства, отбелязва сайтът. Други са заявили ясно, че са граждани на Камерун, Нигерия, Пакистан, Канада и други държави.
Преглед на около 3400 други дарители е разкрил и стотици, които не са посочили номер на социална осигуровка или американски адрес. Повечето американски граждани получават номер на социална осигуровка при раждане или до влизане в детската градина.
Според федералния закон само американски граждани и постоянно пребиваващи могат да даряват средства на федерални политически кампании. Незаконно е предизборните кампании съзнателно да приемат пари от чуждестранни дарители.
Разследването на "Нюзмакс" включва само дарители, чиито имена са оповестени от щаба на Обама и са достъпни за разглеждане чрез сайта на федералната избирателна комисия.
Повечето предполагаеми незаконни дарители са посочили очевидни чуждестранни адреси при извършването на даренията, но от щаба на Обама нямат система за отсяването им.
От кампанията на Обама твърдят, че това са американци, живеещи в чужбина, но това няма как да се знае със сигурност, защото щабът на кандидата на демократите не изисква доказателство за гражданство от дарители от други страни.
Барак Обама има преднина от 5 пункта пред републиканеца Джон Маккейн, сочат резултатите от поредното социологическо проучване на Ройтерс, Си СПАН и "Зогби", предаде Ройтерс.
Обама води с 49% спрямо 44 за Маккейн сред гласоподавателите, което представлява спад спрямо преднината му от 7 пункта в петък.
През последните няколко дни Барак Обама е похарчил три пъти повече пари за предизборната си кампания от своя опонент Джон Маккейн. С тези средства той е финансирал рекламни клипове, излъчвани по телевизията, предаде Франс прес.
Само за периода 21-28 октомври Обама е изхарчил 21,5 млн. долара. За същото това време Маккейн е похарчил едва 7,5 млн. долара.
Данните не отчитат разходите за заснемането на излъчения по седем телевизии на 29 октомври половинчасов филм за Обама. Твърди се, че той е струвал над 3 млн. долара на сенатора от Илинойс.
Данните за направените разходи от двамата кандидат-президенти показват тяхната различна стратегия. Обама е похарчил 70% от общата сума, заделена от него за рекламната му кампания, в онези щати, които преди четири години гласуваха за републиканеца Джордж Буш.
Маккейн е разчитал на отбранителната стратегия и е инвестирал средства в кампания в онези щати, които имат тенденция да гласуват за кандидатите на Републиканската партия.
Според експерти по рекламата от Вашингтонския университет за целия октомври Обама е похарчил над 100 млн. долара за рекламни телевизионни клипове. Това прави неговата кампания най-скъпата в историята на американските президентски избори.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!