С ъдбата на търговската марка "Ту-134" на руския пазар е сложна, пише "Комерсант". По междуправителствено споразумение от 70-те години в СССР тази марка е произвеждана и продавана от "Булгартабак", но през 1993 г. вариантът й на латиница - "Tu-134", е регистриран от компанията "Роял флеш", предала го по-късно на швейцарската "Фърст файненшъл", която от своя страна имала споразумение за производство с МТК в Сочи. Именно по тази причина юристите прехвърлили подозренията си към МТК, обяснява "Комерсант". Юристите на "Аерофлот" открили върху цигарите знака на МТК, но записаният върху кутиите юридически адрес бил неверен. Според шефа на МТК Василий Корецки обаче символиката на "Аерофлот" е свалена от техните кутии цигари още преди две години. На други кутии като производител пък била вписана някаква "Одинцовска тютюнева компания". Подозира се и предприятието "Булгартабак-Полтава" в Украйна, но от българския холдинг отричат да са произвеждали тази марка в Украйна.
Вестникът обобщава, че скандалите около холдинга "Булгартабак", който е в процес на приватизация, не са учудващи, доколкото става въпрос за контрол над тютюневия монопол на България, който искат да получат и две руски компании.
Междувременно представителят на "Булгартабак" в Москва потвърдил пред БНР, че компанията действително е произвеждала преди време марката "Ту-134", но през 1993 г. тя е регистрирана от друг. Партньорът на "Булгартабак" в Сочи - МТК, пък имал лиценз за марката, обаче не използва символиката на "Аерофлот" Публикацията и авиокомпанията потвърждавали, че в Русия асоциират тази марка с България, кояето от своя страна е обвързано с актуалния двустранен проблем със защитата на фирмени знаци, смята представителят на холдинга.
Виж още:
За марката "Ту-134" на "Булгартабак"
Справочник за марките цигари и тютюневите фирми на руския пазар в Ramblers.ru
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!