Ср рудничеството между компаниите Citroёn, Peugeot, FIAT и Lancia е отдавна известен факт. Изработването на обща платформа и пускането в серийно производство на автомобили, наречени "близнаци" е добър ход, който се прилага и от много други автомобилни фирми. При гореспоменатите концерни обаче този трик започва да се превръща в традиция. На дневен ред е ново поколение от многофункционални автомобили. Хубавото е, че всеки от четирите минивана се характеризира със свой собствен облик. Сега ще акцентираме върху един от "различните близнаци" и по-точно ще спрем вниманието ви на новия миниван на Citroёn, обозначен с индекс C8.
Животът непрекъснато ни отправя най-различни предизвикателства. Ситуациите в забързаното ни ежедневние се менят неперстанно. Темата на материала ни е четириколесно, което може да бъде полезно във всеки един от тези случаи. Освен с присъщата за всички миниванове функционалост, C8 впечатлява с изискан дизайн, естетика и изключителен комфорт. С него можете да посрещнете важни бизнес гости, да отидете на разходка в планината с голяма компания, както и да превозите всевъзможни обемисти товари. Възможно ли е всичко това - отговорът на специалистите е ДА. Оптимален външен вид, функционален салон и мощни двигатели са в основата на това твърдение.
Екстериор
Застанете ли пред новия C8 няма начин да не познаете характерните за френската компания черти. Освен двата шеврона, разположени в центъра на радиаторната решетка, впечатление правят капковидните предни светлини. Те, за разлика от повечето конкуренти, са покрити с гладко стъкло, а не с пластмаса. Това е от доста голямо значение за перфектното разпространение на светлината, но най-важни са факторите надеждност и дълговечност. Впечатление правят и тънките дълги задни светлини, които започват от обичайното за тях място, но опасвайки от двете страни петата врата стигат чак до тавана на возилото. По-високата им позиция позволява на движещите се отзад автомобили да ги забелязват лесно и от голямо разстояние. Иначе общата визия е класическа - къс моторен отсек, скосена "муцуна", огромно ветроупорно стъкло и модерни заоблени форми. Задните врати са плъзгащи, което превръща влизането и излизането от автомобила в безпроблемно действие.
Интериор
Както вече стана ясно френските конструктори са наблегнали освен на функционалността и върху комфорта. Салонът е подчертано стилен, като отделни елементи внасят приятна доза екстравагантност. Подът на купето е идеално гладък, като и трите реда седалки могат да се сгъват, демонтират и въртят в различни посоки. Конфигурациите са безброй и всеки може да аранжира вътрешното простраство според вкуса си и потребностите си. Всички седалки са много удобни, снабдени с подлакътници и отделени една от друга. Разстоянието за краката на пасажерите е повече от достатъчно, а различни дребни екстри, като ?самолетни? масички, поставки за чаши и т.н. значително повишават нивото на комфорт. За безпроблемното пътуване се грижат и сериозни опции, влизащи в базовото оборудване, като четиризонален климатроник, цялостен ел. пакет и много други. Ако искате наистина да се почувствате като в луксозна лимузина от най-висок клас можете да ползвате предлаганото допълнително оборудване. По този начин салонът може да се тапицира с кожа, на тавана се монтират три ефектни панорамни шибедаха, а плъзгащите се врати са с възможност за автоматично отваряне. Това са само част от многото допълнителни екстри. Дори и без тях обаче C8 превъзхожда повечето от конкурентите си. Специалистите посочват един единствен недостатък в салона на минивана. Разположението на уредите на арматурното табло е различно от стандартното. Трите основни циферблата са центрирани, факт който до известна степен може да отвлече вниманието на водача от пътната обстановка. Що се отнася до мястото за багаж, то трябва да се отбележи чудовищният максимален обем от 2 500 литра. Дори и при разгънат трети ред седалки той не е никак малък - 225 литра.
Двигател
C8 се произвежда с три бензинови и два турбодизелови агрегата. У нас моделът се продава с два бензинови и два дизелови мотора. От предлаганите модификации е изключен V-образният шестцилиндров трилитров двигател, който е акцизен. Като най-оптимален вариант за подобно превозно средство се счита турбодизеловият мотор с работен обем 2 178 см3. Той се предлага с най-високото ниво на оборудване SX и представлява перфектно съчетание между мощ, динамика и икономичност. Двигателят е с съвременна концепция HDI, безшумен е и ускорява от 0 до 100 км/ч. за по-малко от 14 секунди. Средният разход на гориво е 7.4 литра на 100 километра. Педалите са леки, но много информативни. Мястото между тях и долната част на арматурата обаче е по-малко от необходимото, което може да доведе до лек дискомфорт. Механичната петстепенна скоростна кутия е добре сработена с двигателя, а скоростният лост е доста удобен. Той е разположен в изпъкналата част на средната конзола. Стабилността на големия автомобил също е без забележки. Наличието на система за стабилизация позволява на водача уверено да навлиза в по-остри завои, като кренът е минимален. Воланът също е удобен, а серво усилителят е с перманентно действие, което обаче не пречи на управлението при висока скорост.
Цена
Предвид факта, че разглежданият от нас агрегат се предлага само с най-високо ниво на оборудване, цената е по-голяма от тази на алтернативите. В зависимост от предлаганите екстри и типа двигател сумата може да бъде намалена с до 15 000 лева. Освен това наличието на седем места може да снижи крайната цена с 20%, но само в случай че имате фирма регистрина по ДДС.
Различният близнак (Пазарът в България)
Сътрудничеството между компаниите Citroёn, Peugeot, FIAT и Lancia е отдавна известен факт. Изработването на обща платформа и пускането в серийно производство на автомобили, наречени "близнаци" е добър ход, който се прилага и от много други автомобилни фирми.
1 април 2003, 17:05
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!