Пл любознателните от вас със сигурност като малки са прекарали значителна част от времето си в изучаване на детайли около мистична Япония, четейки и препрочитайки разказите за митични същества и мастити бабаити със самурайски мечове, които засенчват по рейтинг дори и нашия нов национален герой баш-главният секретар бате Бойко Борисов (Крали Марко джанки да пасе...). Ако в себе си обаче не можете да разпознаете толкова увлечена по географията и историята личност, или пък точно обратното нямате нищо против да се запознаете с още нещо красиво и японско, значи точно сега е моментът. Този път ви предлагаме среща с един от надъханите бойци на компанията Suzuki, който носи краткото и не много атрактивно обозначение GSX 1400. Срещнете ли го отблизо обаче ще видите, че има защо да изпитвате респект към него, нищо че не са му пришили генералски пагони...
GSX 1400 предлага качествени японски технологии
Двуколесното е оборудвано с четирицилиндров четиритактов редови агрегат. Работният обем на сърцето на страховития азиатец е 1402 см3. Осигуряваната от него мощност е 106 к.с. при 6 800 об./мин. Максималният въртящ момент е 126 Нм при 5 000 об./мин., което си е направо завидно висока стойност за подобен клас мотоциклет. Коляновият вал е напречно разположен, като разпределителните валове са два, горноразположени, задвижвани от верига. Всеки цилиндър е с по четири клапана.
Освен това мускулестата грамада от Страната на изгряващото слънце разполага и с екстри като електронно регулируем катализатор за отработване на вредните емисии, моторен мениджмънт, който значително подобрява работата на агрегата при Suzuki GSX 1400. Електрическият стартер също се грижи за баровското самочувствие на собственика на японеца. В оборудването на двуколесното азиатските конструктори залагат още на шестстепенна механична трансмисия и хидравличен многодисков съединител.
С GSX 1400 можете да се чувствате сигурен
Рамката е изработена от алуминиеви профили, като отпред е монтирана телескопична вилка. Двураменният амортисьор отзад също е изработен изцяло от алуминиеви сплави. При спирачната система конструкторите залагат на два спирачни диска отпред и на един спирачен диск отзад. Спирачните апарати са съответно с четири и два цилиндъра. Спирачният път на Suzuki GSX 1400 от 100 км/ч е 37.9 метра. При направените тестове се вижда, че спирачките "захапват" уверено и доста силно.
Благодарение на положените старания от страна на създателите си GSX 1400 стои стабилно на пътя, като с апетит изяжда неравностите и препятствията. В завоите GSX 1400 също доказва класата си, като няма да ви изнедада непрятно с внезапно "занасяне", което да ви осигури близко познанаство с цяла армия нежни медецински сестри, точно в момент, когато не можете да се погрижите за тях както трябва... Седалката е позиционирана добре и не предполага зараждането на силно желание у пилота да я замени с нещо по-меко.
Ускорението също ще впечатли почитателите на екстремните удоволствия. От 0 до 100 км/ч атлетът се изнася за съвсем скромните 4.6 секунди. По-сложното упражнение от 0 до 200 км/ч отнема на шампиона 10.7 секунди. Умереното тегло на двуколесното - 249 килограма - също спомага за постигането на добра максимална скорост. Не са много хората, които биха окачествили 230 км/ч като незадоволителни.
Возилото се продава в три цвята - жълт, син и черен, като цената му в страните от ЕС е 9 300 евро.
Разкази от острова (Мотоакценти)
По-любознателните от вас със сигурност като малки са прекарали значителна част от времето си в изучаване на детайли около мистична Япония, четейки и препрочитайки разказите за митични същества и мастити бабаити със самурайски мечове.
22 май 2003, 14:09
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!