Ако винаги сте си мечтали да станете собственик на ретро Land Rover, но същевременно с това искате ходовите качества на вашия "динозавър" да не са по-лоши от тези на съвременните всъдеходи, значи новата рожба на Toyota - FJ Cruiser е точно това, което сънувате от години.
Оригиналният Land Cruiser FJ се появява за пръв път още през далечната 1955 година и веднага спечелва любовта на клиентите, благодарение на своята изключителна здравина, издръжливост и може би най-важното - отлични всъдеходни качества. Самураят е един от първите екземпляри сред себеподобните си, който се чувства еднакво уютно и на магистралата, и на най-каменистите баири, през които би могло да ви хрумне да се "повозите". И при все, че японецът тогава не блести нито с особено атрактивен дизайн, нито съчетава в себе си излишно разточителство при оборудването и направата на интериора (елементарен комфорт почти няма), Land Cruiser FJ бързо се превръща в класика.
Подобна разходка във времето има за цел само едно - да затвърди мнението, че между праотеца от средата на 50-те на миналия век и дебютиралия през настоящата година в Детройт Cruiser FJ единственото общо се свежда в основни линии до ретро-дизайна и названието.
Практичност и проходимост са любимото мото на Cruiser FJ
Типично в стила на предшествениците и новото поколение Cruiser FJ се отличава с висока надежност и отлична проходимост. За последното може да отгатнете дори само ако хвърлите бегъл поглед към величествената осанка на динозавъра. Както и при предшествениците отпред дизайнерите залагат на огромна радиаторна решетка и масивни фарове. Сходството с праотците си личи и от специфичното почти вертикално разположено предно стъкло и покривът, чийто цвят е различен от този на купето.
От Toyota се надяват, че революционното ново поколение FJ Cruiser (типичен представител на SUV-овете) ще се хареса на повечето клиенти, като ръководството на компанията се цели най-вече в кръга на по-младите и по-запалени по приключенията хора.
На по-консервативните интериорът на Cruiser FJ едва ли ще допадне. Самата истина обаче е, че вътрешността на гиганта е издържана изцяло според повелите на новото време.
Информационните символи са разположени в кръгли конзоли, като в центъра на арматурното табло е разположен солиден бордови компютър. Освен всичко друго той ви осигурява достъп до Интернет и до още куп забавления.
Cruiser FJ лесно може да избяга от статута на студия
Всъдеходът всъщност е построен върху модифицирана платформа от пикапа Tacoma, а под предния капак на гиганта "боботи" съвсем истински и изпитан вече 3.4-литров агрегат. Двигателят е V-образен с шест цилиндъра. Осигуряваната от него мощност е 250 к.с., което гарантира прилични забавления с щурмовака. Задвижването на возилото идва от петстепенна автоматична скоростна кутия.
Габаритите на Cruiser FJ са също толкова внушителни, колкото и двигателят му. Дължината на японеца е 4340 мм, широчината му е 1920, а височината - 1940. Един поглед към двадесетцоловите джанти е достатъчен да убеди всеки конкурент на пътя, че с подобно "животно" е по-добре да не се захваща...
Разходка във времето (Нова генерация)
Ако винаги сте си мечтали да станете собственик на ретро Land Rover, но същевременно с това искате ходовите качества на вашия "динозавър" да не са по-лоши от тези на съвременните всъдеходи, значи новата рожба на Toyota - FJ Cruiser е точно това, което сънувате от години.
30 април 2003, 16:38
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!