П ървото трамвайно трасе в Скопие ще бъде готово до средата на следващата година, а през април-май ще бъде доставен и първият мострен трамвай, каза пред журналисти днес кметът на македонската столица Трифун Костовски.
Костовски и представители на българо-италиано-македонски консорциум подписаха договор за изпълнение на първия етап от строителството на 12-километровата отсечка - част от бъдещата трамвайна линия номер 1 на Скопие и на трамвайното депо.
В рамките на първия етап ще бъде извършено работното проектиране от италианските дизайнерски студия "Боно" и "Аксиома", българската "Пъблик транспорт ъф билдинг систем" и македонската "Мак 2000".
Дванайсеткилометровото трасе ще свързва източните квартали с централната част на града, а по изготвеният преди година идеен проект трамвайната линия номер 1 ще продължава до крайната западни квартали.
Цялостното проектиране на трасето и депото е финансирано с близо половин милион евро от общината в Скопие.
С подписването на договора днес практически започнахме работата по един проблем, за който се говори от десетилетия, посочи Костовски.
Миналата година общинската фирма "Столичен електротранспорт" - София изработи след като спечели конкурс идеен проект за трамвайни трасета в Скопие. Според идеята трамвайните линии ще са четири - едната от източната и западната част, втората - в северната част, третата - в югоизточната част, а четвъртата - по част от железопътната линия, обикаляща македонската столица.
Македонската столицата в момента се обслужва само от автобусите
транспорт, като в града се движат 24 автобусни линии. Цената на билета за пътуване е 30 денара за общински и 25 денара - за частни линии, което е между 80 стотинки и 1 лев. Средната възраст на автопарка в Скопие е над 25 години.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!