Н е по-малко интересна е историята на емблемата на ладите. Проблемът възниква неочаквано - радиаторната решетка на автомобила е точно копие на тази от първообраза Фиат 124.
Логично обаче жигулите не могат да носят знака на Фиат, а съветски проект липсвал. Срокът изтичал, а до решение така и не се стигало. Идеята в крайна сметка идва от Москва - А.С. Декаленков представя стилизирано изображение на староруска лодка, която заедно с платното си формира буквата "В" (Волга, волжски, ВАЗ...) или "L" (Lada, ако желаете).
Проектът бил изпратен в Торино, тъй като се оказва, че емблемата не може да бъде изработена в Толиати. През януари 1970 г. италианците са готови с първите 30 мостри. Цялата партида обаче е бракувана, тъй като под стилизираното "В" вместо "Тольятти" било изписано "ТольRтти".
Още тогава тези 30-ина екземпляра стават обект на колекционерски интерес и придобиват доста висока стойност...
Не след дълго надписът "Тольятти", с който са емблемите на автомобилите, произведени през 1970 г., отпада, но стилизираното "В", макар и на няколко пъти променяно, остава и до днес.
Производството на модела ВАЗ 2101 е прекратено през 1984 г., а през 2000 г. след допитване до своите читатели сп. "За рульом" го обяви за най-добрия руски автомобил на XX в.
През 2004 г. от конвейра на ОАО "АвтоВАЗ" слезе 22-милионната "Лада" - екземпляр от модела "Лада 110" (21103).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!