В о оследно време на автомобилните изложения в Женева не минава година без участието на двама забележителни швейцарци - Франк Риндеркнехт и Франко Сбаро. Този път "фабриката за идеи" Rinspeed изненада посетителите с нестандартно возило, носещо загадъчното название Bedouin. Швейцарското творение всъщност представлява мултифункционален всъдеход на базата на горещата прусашка бегачка Porsche 911.
Завистливата конкуренция май имаше сили дотолкова, доколкото да обяви возилото за плод на някой болен мозък, но справедливите наблюдатели просто се съгласиха, че Риндеркнехт отново е надминал себе си. Повечето от посетителите, ако се намираха в пустиня със сигурност биха си помислили, че това, което виждат е мираж. Bedouin обаче е факт и в пълна степен отразява възможностите на автомобилната индустрия от началото на третото хилядолетие.
Студията съчетава нестандартното с полезното
Всъщност да се каже, че Bedouin изглежда странно, е все едно да не се каже нищо. Едва ли е тривиална идеята от спортен автомобил като Porsche 911, да се клонира возило със задница на комби и проходимост на всъдеход. След намесата на дизайнерите от Rinspeed се вижда, че мечтата се оказва осъществима.
Според създателите на Bedouin, последният е класически представител на класа MUV (Multi Utility Vehicle) - многофункционални автомобили, съчетаващи в себе си твърде разнородни качества. Така например отрочето на Rinspeed предлага адреналинови изживявания, присъщи за всяко Porsche, но едновременно с това в багажника му можете да поберете много повече от дамската чанта на русокосата ви спътница... С натискането само на едно копче, задната част на Bedouin се трансформира и вече разполагате с удобен пикап. Дали там ще возите риболовни принадлежности или пък и по-обемист товар си е ваш проблем. По-височка девойка (до 185 см) също може да полегне на платформата отзад.
Освен всички останали нововъведения швейцарците преработват основно двигателя с турбокомпресор от Porsche, който конструкторите от Rinspeed модифицират така че да работи с... природен газ. Мощността на агрегата е 420 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на "пустинния мираж" по-малко от 6 сек. Единствено електронният ограничител, който спъва Bedouin скорост от 250 км/ч, е причината последният да не разкрие максималният си потенциал, който според създателите му е някъде около 360 км/ч... Пиковата стойност на въртящия момент е повече от задоволителна - 560 Нм.
Окачването и ходовата част са пригодени към екстремни натоварвания
Използваното от швейцарците регулируемо окачване Eibach, както и специалните гуми Continental държат купето на прилична дистанция от пътните препятствия. Перманентното задвижване на четирите колела е гаранция за излизане от всяка ситуация. Освен това швейцарците разработват системите така, че те да фунционират еднакво добре и на камениста и на песъчлива почва... Все пак бедуинът се чувства най-сигурен в пясъците.
Последното пък означава, че в най-скоро време Bedouin може да избяга от статута си на концепткар и много бързо да украси автопарка на прословутите с богатствата си арабски магнати...
Пустинен мираж (Автосалон)
В последно време на автомобилните изложения в Женева не минава година без участието на двама забележителни швейцарци - Франк Риндеркнехт и Франко Сбаро. Този път "фабриката за идеи" Rinspeed изненада посетителите с нестандартно возило, носещо загадъчното название Bedouin.
9 май 2003, 12:01
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!