А ко надникнем в дълбините на зоопсихологията, ще видим паяка, който преди съвкуплението поднася на своята избраница муха. Колкото по-голяма е мухата, толкова по-големи са шансовете на паяка да остане жив.
Психолозите от Академия на подаръка в Русия извеждат от този пример първите две най-древни функции на подаръка:
- подаръци се правят, за да не те изядат;
- на избраницата (избраника) се поднасят подаръци, които намекват за бъдещи сексуални взаимоотношения.
За изминалите милиони години "паяшките" функции на подаръка на практика не са се променили.
Почти на всеки му се е случвало да се сдобрява с някого с помощта на подарък. Или пък да намеква за желана интимна връзка...
Изкуството да продаваш подаръци
Всяка година подаръците за роднини и приятели съставят 10% от общите продажби на стоки за годината.
В предлагането им търговците имат невероятната възможност да достигнат с посланията си две групи хора - и търсещите подаръци, и получателя. Много по-предизвикателна задача, сравнена с агитацията за продукти за собствена употреба.
Производители и търговци се надпреварват в промоции, дегустации и раздаване на мостри - дейности, които стимулират препоръката от уста на уста, а посланията им се стремят да уцелят емоционалното преживяване, което подаръкът ще донесе и на този, който подарява, и на получателя.
Наред с това е важно и личното отношение и помощ при избор на подарък.
И още:
*Защо се правят подаръци?
*Изкуството да продаваш подаръци. Ерих Фром и изкуството да се обича.
*Дзен - да забравиш за себе си.
*Благоденствието - религията на съвременния човек.
*Паруреза - тайната фобия.
*Проблемът за фетишизма - проблем на личността, който тя трябва да преодолее. Любовта се учи, казва Достоевски....
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!