И нтернет е основният източник на информация за купувачите на нови автомобили. Това показва изследване на агенцията J.D. Power and Associates.
Резултатите сочат, че 75% от купувачите на нови автомобили през 2008 г. са ползвали мрежата, преди да се решат кое возило да изберат. През миналата година техния брой е бил 70%, информира "Спийд-прес".
Проучването показва, че значително се е увеличило и времето, което клиентите прекарват в интернет, търсейки информация - през 2008 г. то е средно шест часа и половина, преди да си купят автомобил, а през 2007 г. - 12% по-малко.
Същевременно сайтовете, от които се ползва информация, са останали, общо взето, същите на брой, което означава, че клиентите са доста по-ангажирани с тях.
Изследването показва още, че клиентите предпочитат като информационен източник трета страна. Т.е. ползват независими сайтове, за да получат информация за качествата на автомобилите, конкурентните модели, сравнение на цените. Популярни са и потребителските онлайн форуми.
Клиентите използват сайтовете на производителите и дилърите, за да се ориентират най-вече за възможните опции за автомобилите, наличността и други условия, докато информация за самите автомобили получават от независими източници.
J.D. Power and Associates прогнозира, че американският пазар на нови автомобили ще намалее с 16% до края на 2008 г. Според данни от проучване на агенцията продажбите ще паднат до 13,6 млн. коли, докато през 2007 г. са били 16,1 млн.
Една от основните причини, на която се дължат 2/3 от спада на продажбите, е, че американците отлагат покупката на нов автомобил във времето.
Ако досега американските потребители са сменяли автомобилите си средно през 67 месеца, сега го правят през 71 месеца. Причината е несигурността във финансовата стабилност и повишения стандарт на живот.
Останалата 1/3 от спада в продажбите се дължи на намалените лизингови възможности, породени от световната финансова криза. Кредити за покупка на автомобил се отпускат по-трудно, а самите клиенти също избягват да търсят недостатъчно сигурни начини за изплащане.
Американците тази година ще си купят 10,8 млн. лични автомобила, или с 2 млн. по-малко от 2007 г. В страната ще бъдат продадени и 2,8 млн. служебни коли, с 0,5 млн. по-малко от 2007 г., когато са закупени 3,3 млн. фирмени автомобила.
Прогнозите на J.D. Power and Associates сочат, че пазарът на нови автомобили в САЩ няма да се възстанови в близките 18 месеца. Според агенцията през 2009 г. продажбите на автомобили ще продължат да намаляват до 13,2 милиона бройки, от които 10,6 млн. лични превозни средства и 2,6 млн. служебни коли. Едва след това може да се очаква повишаване на продажбите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!