Мг го специалисти твърдят, че след масираната атака на VW в най-високите автомобилни класове концернът се готви за промяна в акцента на своята политика и отново се завръща към по-малките и евтини возила. Мнозина свързват тази промяна на курса със смяната на баш-шефа на концерна. Твърди се, че предходният началник Фердинант Пиих е твърде гигантомански настроен. Следвайки тези си убеждения под ръководството на Пиих бяха пуснати в серийно производство луксозната лимузина Phaeton и скъпият всъдеход Touareg. Според запознати неговият наследник Бернд Пиишетсриидер е на мнение, че тази политика е в разрез с интересите на компанията и VW трябва да си остане производител на евтини, икономични и народни автомобили.
Дали обаче това е истина? Дали сме свидетели на промяна в курса на концерна? Истината е, че възможностите за атака в горните класове вече са изчерпани и пред марката VW няма свои представители само сред някои от по-малките и евтини автомобилни класове.
Дебютът на петата генерация на Golf ще постави началото на тази тенденция, която отново ще направи VW атрактивна за хората с малки възможности и големи мераци марка. На базата на Golf V ще се разработят много проекти, които са насочени към широката маса потребители. Най-интересен сред тях безспорно е прототипът на двуместен родстер, който да конкурира пряко Opel Speedster и Toyota MR-2.
Основната цел на инженерите от Волфсбург е да конструират автомобил, който да се доближава до скоростните и динамични показатели на Porsche Boxster, а да струва почти двойно по-малко. Това звучи невероятно, но истината е, че е възможно. Конструкторите са си поставили за цел да сведат теглото на малкия спортен автомобил до 700 кг. Това ще бъде постигнато чрез високотехнологична олекотена каросерия, която в никакъв случай няма да представлява компромис със сигурността. За разлика от конкурентите от Opel във VW няма да се ограничават в използването на един-единствен материал при изработката на автомобила. Новият родстер няма да е изцяло алуминиев, но ще е също толкова лек.
Във VW са събрали два екипа, които да работят успоредно върху два проекта с идентичен акцент. Единият разработва родстера,а другият работи по проект за малък градски автомобил, който да дава разход от 2л/100 км. Ключът за успеха и на двата модела е един: ниското лично тегло. За "градската бълха" то трябва да възлиза на 600 кг. Така идеите, които се зараждат в един от двата екипа могат да се споделят и използват и от техните колеги. С теглото си от 700 кг малкият кабриолет на VW ще е със 170 кг по-лек от Opel Speedster. Най-вероятно двигателят, с който ще бъде оборудвана малката резачка ще е бензинов с мощност 150 к.с. Компютърните пресмятания и симулации дават резултати за изключителни скоростни и динамични показатели дори и с двигател с подобна не особено впечатляваща мощност. Според данните 100 км/ч от място ще се достигат след 5.5 сек., а максималната скорост ще е 235 км/ч.
За да достигнат тези магически 700 кг конструкторите ще се откажат от някои екстри като хидравликата на волана, но системи за активна безопастност като ABS и контрол на сцеплението ще са неизменна част от стандартното оборудване.
Ако всичко върви по план новият родстер на VW би трябвало да се появи през идната есен. В близката една година пред Бернд Пиишетсриидер стои още една важна задача. На пазара трябва да излезе С1. Това е автомобил, който ще се явява пряк конкурент на BMW 5 и Mercedes E-classe. С него моделната гама на VW ще придобие напълно завършен вид.
Промяна на курса (Недискретно)
Много специалисти твърдят, че след масираната атака на VW в най-високите автомобилни класове концернът се готви за промяна в акцента на своята политика и отново се завръща към по-малките и евтини возила.
21 май 2003, 12:55
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!