0

С игурно си мислите, че компютърните клубове са пълни с младежи на крехка възраст, които настървено стрелят по всевъзможни демони. Веднъж попаднал в тази среда, човек трудно забравя гледката.

И вероятно това е причината да запази до края на живота си чувството, че геймърите задължително са деца и тийнейджъри.

Истината обаче е друга. По домовете вече е пълно с татковци (в редки случаи - и майки), преминали тридесетте години, които играят с подобен ентусиазъм. При това на почти същите игри.

Именно те носят най-голeми приходи на индустрията, която всячески се опитва да се нагоди към техните променящи се предпочитания. Индустрия, чиито приходи вече се съизмеряват с кинопроизводството.

По данни на Screen Digest, публикувани на сайта на Би Би Си, за изминалата година приходите от компютърни и конзолни игри възлизат на почти 15 млрд. долара. Застаряването на геймърите води и до все по-засилено потребление на онлайн базирани заглавия.

А компаниите производители, освен че се опитват да се нагодят към новите вкусове, изграждат стратегия за извличане на максимална печалба от трансформирането на този сегмент от развлекателната индустрия.

Възрастовото разделение

Тезата "играят само децата" започва да се пропук?ва още през 2003 г. Според тогавашно проучване на InernetNews непълнолетните потребители на видео- и компютърни игри по това време вече са едва 29,7%.

От изследването става ясно, че геймърите на възраст между 18 и 35 години са 2,7%, а тези, които вече са празнували 35-ия си рожден ден, са над 41%.

През следващите години тази тенденция се запазва. Средната възраст на играещите се увеличава все повече и повече.

Днес над половината потребители на компютърни игри и конзоли са навършили 30 години. Т.е. те вече са напълно платежоспособни хора, разполагащи изцяло със свободното си време и свободната преценка да го прекарат по един или друг начин.

Именно този факт поставя нови хоризонти за развитие пред компаниите, които разработват компютърни и конзолни игри.

Пазарни рефлексии

Днес битката за сърцето на потребителя на компютърни игри се вихри с пълна сила. Все повече производители и разпространители осъзнават, че сигурните печалби се крият в онлайн продуктите.

Създаването на паралелни виртуални светове гарантира на поддържащите ги фирми сигурни ежемесечни доходи под формата на абонаментни такси, чиято основна част едва ли се генерира от спестяванията на 15-годишни младежи.

В теоретичен план гейм индустрията може да бъде разделена на три сегмента - компютърни, конзолни и онлайн базирани игри. От известно време последният навлиза все по-агресивно в останалите два.

Успоредно с това се наблюдава усложняване на игрите, продиктувано от увеличаването на средната възраст на геймърите. Хората, които преди десет години са харесвали по-неангажиращи заглавия, днес търсят стимулиращи мисълта предизвикателства, все повече реализъм и визия, която максимално да се доближава до реалността.

Аудиторията от работещи, платежоспособни геймъри променя не само игрите, но и бизнес модела на създателите им.

Особено добър пример за това е компанията Linden Labs - създателите на онлайн продукта Second Life ("Втори живот"). В неговия виртуален свят ежедневно се генерират хиляди банкови транзакции, тъй като виртуалната валута в играта може да се обменя съвсем официално за пари от реалния живот.

"Втори живот"

Second Life е онлайн игра, известна с либералното си устройство. Попадайки в нея, човек може да прави почти всичко - да твори, да стартира собствен бизнес и дори да генерира приходи в истинска валута.

На пръв поглед всеки може да се регистрира и заживее своя втори живот напълно безплатно. На практика обаче, след като попаднете във виртуалния свят, ще се сблъскате с редица разходи - покупки на дрехи, аксесоари, земя и т.н.

Любопитен факт е, че по подобие на реалността тези от вас, които имат желанието да притежават земя или друг вид недвижимо имущество, биват облагани с данъци.

Транзакциите в играта се извършват с виртуална валута, наречена линден долари. Те се разменят за щатски долари в курс от порядъка на 250 към 1. Печалбата, генерирана от Linden Labs, постоянно нараства.

Увеличава се и броят потребители - към момента те са над пет и половина милиона. На всеки 24 часа в играта се харчат почти два милиона линден долара, или около 8000 истински щатски долара.

Време за абонаменти

Най-съществената промяна в модела на игрите, която значително е повлияна от изменените геймърски вкусове, е навлизането на абонаментната система - плащането на месечна такса.

Т.е. игрите постепенно мигрират от продукт, който се закупува еднократно, в услуга. И ако в Second Life потребителят е освободен от подобни задължения, то има други игри, които се уповават именно на добре познатата формула "плати и играй".

В популярната онлайн ролева игра World of Warcfart например всеки потребител ежемесечно заплаща своя акаунт. Таксата, която се превежда на сметките на поддържащата компания, варира между 11 и 15 евро за Европа.

Това обаче, изглежда, не възпира устрема на хората да населяват тази фентъзи реалност. Регистрираните потребители само в World of Warcraft вече са над осем и половина милиона - повече от гражданите на България.

През последните 15 години гейм индустрията преживя множество трансформации. Сега обаче е на път да се превърне в нещо по-значимо от развлекателен бизнес.

Днес все повече работещи хора на средна възраст търсят позитивни емоции във виртуалните светове, вместо да инвестират своето свободно време в традиционни развлечения като кино, телевизия, хобита и т.н.

И ако продължавате да се чудите кое прави онлайн игрите толкова привлекателни, просто посетете някое виртуално приключение. Ако не друго, поне вече знаете, че едва ли сте прекалено възрастни, за да го направите.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зеленски: Русия се подигра с Китай

Зеленски: Русия се подигра с Китай

Свят Преди 56 минути

Зеленски: Разработваме нови средства за противовъздушна отбрана

Бурен вятър разруши покрива на библиотеката във Велики Преслав

Бурен вятър разруши покрива на библиотеката във Велики Преслав

България Преди 1 час

Има паднали дървени конструкции и ламарини

„Възраждане“: Имаме алтернативи за мнозинство

„Възраждане“: Имаме алтернативи за мнозинство

България Преди 3 часа

Според Костадинов има алтернативи за създаването на мнозинство за избор на председател на 51-вия парламент

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Свят Преди 5 часа

Киев: Москва е заинтересована от продължаването на тази война

<p>Наруши ли Русия договора със САЩ за стратегическите оръжия</p>

Каква е разликата между хиперзвукова ракета и междуконтинентална балистична ракета?

Свят Преди 5 часа

Хиперзвуковите ракети и междуконтиненталните балистични ракети са предназначени за различни цели и работят с различни механизми

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Свят Преди 5 часа

„Това беше трагичен инцидент, при който полицаи разследваха смъртта на малко дете от ръцете на майка му“, съобщи главен инспектор Уилямс

<p>Лидерският провал на Шолц</p>

Липса на човешка емпатия и политическа смелост: Лидерският провал на Шолц

Свят Преди 6 часа

Партията на Шолц изглежда решена да се провали безславно

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

Любопитно Преди 6 часа

Каква е тайната на красотата на актрисата, прочетете в материала

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Свят Преди 6 часа

Алабама извърши третата в страната екзекуция с използване на азотен газ

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Любопитно Преди 6 часа

Лопес вярва, че „малко флирт може да подобри имиджа ѝ“

<p>Кремъл: Ракетата беше предупреждение към Запада</p>

Кремъл: Хиперзвуковата ракета беше предупреждение към Запада

Свят Преди 7 часа

Русия "ясно демонстрира" как ще изглежда отговорът ѝ

Снимката е илюстративна

Мъжът, инсценирал смъртта си, изпрати 24-секундно видео

Свят Преди 8 часа

24-секундното видео, което Боргуордт е изпратил на властите, е заснето в стил селфи и го показва в апартамент с бели стени

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

България Преди 8 часа

Финалното решение ще бъде взето декември, добави премиерът

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

България Преди 8 часа

"България подкрепя независимостта, интегритета и безпристрастността на МНС в отговорната му мисия да разследва най-тежките престъпления по международното право"

<p>Режат ръце, изтръгват нокти, изгарят хората живи</p>

Журналист разкри тактиката на Вагнер за дезинформация в Африка

Свят Преди 8 часа

"За мен е важно да споделя тази история, за да може да се въздаде справедливост"